31/03/2026
Det är med stor sorg vi har mottagit beskedet att Göran Larsson har gått bort.
Göran var gästföreläsare hos oss vid flera tillfällen under många år, och vi minns honom med stor värme. Första gången var han något tveksam till förfrågan då vi är ett institut med KBT-inriktning, och han ville försäkra sig om att vi visste att han i grunden var psykodynamiker. Det visste vi, och kanske bidrog det till att mötena blev så givande.
Han återkom flera gånger och delade generöst med sig av sin kunskap, alltid med ödmjukhet, värme och en humor som skapade både eftertanke och igenkänning.
Vi kommer att minnas honom och det han bidrog med hos oss.
Våra tankar går till hans närstående.
Foto: Magnus Aronson