Kårsektionen Serum

Kårsektionen Serum SERUM är kårsektionen som ansvarar för att representera och engagera alla studenter vid institutionerna Hälsovetenskaper och Medicinska vetenskaper.

Tack för detta fantastiska verksamhetsåret🤩💛         Vi vill framförallt tacka alla medlemmar Serum, vi vore ingenting u...
09/06/2026

Tack för detta fantastiska verksamhetsåret🤩💛 Vi vill framförallt tacka alla medlemmar Serum, vi vore ingenting utan er!💛 Vi vill även tacka utskotten och medlemmarna i Serums kårsektion för all hjälp och bra engagemang🥰 Vi tackar nu för oss och ser fram emot att presentera några nya medlemmar i styrelsen inför nästa termin!💛

Hej alla!!!💛 Den 15 April kl 18:00 är det dags för sektionsmötet där Serums nya styrelse ska röstas in för verksamhetsår...
31/03/2026

Hej alla!!!💛 Den 15 April kl 18:00 är det dags för sektionsmötet där Serums nya styrelse ska röstas in för verksamhetsåret 26/27🤩 Kom ihåg att köpa en gratis biljett på hitract, ta med legitimation och visa medlemskap⭐️

Hej alla! Nu är ansökan öppen till styrelsen för verksamhetsåret 26/27! Länken till ansökan finns i biografen💛💛
06/03/2026

Hej alla! Nu är ansökan öppen till styrelsen för verksamhetsåret 26/27! Länken till ansökan finns i biografen💛💛

Hej alla! Den 16 februari är det dags för sektionsmöte!⭐️⭐️Vi kommer att rösta fram en vice ordförande internt, introduk...
11/02/2026

Hej alla! Den 16 februari är det dags för sektionsmöte!⭐️⭐️

Vi kommer att rösta fram en vice ordförande internt, introduktionsansvarig, utbildningsbevakare och Fum - ledamot🤩 Kom ihåg att köpa en gratis biljett på hitract, ta med legitimation och visa medlemskap💛

Nu kan du äntligen söka till serums styrelse! Länk finns i biografen, där kan du även läsa vad det innebär att ta på sig...
01/02/2026

Nu kan du äntligen söka till serums styrelse! Länk finns i biografen, där kan du även läsa vad det innebär att ta på sig en av rollerna!💛💛

Hej på er! Clara heter jag och är född och uppväxt här i fina Örebro. Jag sitter som FUM-samordnare för serum. Jag plugg...
13/01/2026

Hej på er!
Clara heter jag och är född och uppväxt här i fina Örebro. Jag sitter som FUM-samordnare för serum. Jag pluggar termin 3 på sjuksköterskeprogrammet och det bästa hittills förutom fantastiska klasskompisar är definitivt allt som involverar nålar som att ta blodprov eller sätta PVK (är inte frisk jag vet) 🙃💉Hade jag inte pluggat till sjuksköterska hade jag nog inte pluggat alls utan jobbat istället🙃
Som samordnare sköter jag kontakten med våra ledamöter och tillsammans ansvarar vi för att skicka in motioner och att framföra sektionens åsikter. FUM är universitets högst beslutande organ och det består av oss studenter, där finns det representation från universitets alla sektioner.
Jag sitter med i Serums styrelse för att sköta kontakten mellan FUM och styrelsen.
Har ni nått förslag på något ni hade velat att vi i FUM ska diskutera eller ändra? Tveka inte att höra av er på: [email protected]💛

Hej!Vi heter Karolina och Emma, de är vi som är studiesocialt ansvariga!🥳I vår roll så ansvarar vi för vårt fin fina stu...
17/12/2025

Hej!
Vi heter Karolina och Emma, de är vi som är studiesocialt ansvariga!🥳I vår roll så ansvarar vi för vårt fin fina studiesociala utskott där vi sitter och planerar aktiviteter för Serums studenter, det kan exempelvis vara ovveinvigningar, sittningar, syjuntor och biokvällar m.m. Utöver utskottet så sitter vi i UNISEX och är med och planerar kåröverskridande aktiviteter för hela universitetets studenter😁 Om ni har någon fråga till oss eller otrolig idé för aktivitet som vi borde anordna, så hör av er till oss på instagram , eller mejla till: [email protected]

Här kommer lite presentationer om oss!:🤩

Vänster: Jag heter Karolina och jag är från Örebro. Jag pluggar sjuksköterskeprogrammet termin 5, om jag inte skulle plugga till Sjuksköterska så hade jag nog pluggat till läkare istället.🥰🩺

Höger: Mitt namn är Emma och är från Umeå, jag pluggar just nu termin 3 på sjuksköterskeprogrammet. Om jag inte hade pluggat till sjuksköterska hade jag nog pluggat till jurist.🤗💛

Hej på er!Vi heter Love-Lee och Ugne, vi är introduktionsansvariga (generaler) i styrelsen. Vi ansvarar för kårsektionen...
16/12/2025

Hej på er!
Vi heter Love-Lee och Ugne, vi är introduktionsansvariga (generaler) i styrelsen.
Vi ansvarar för kårsektionen Serums introduktion tillsammans med vice introduktionsansvarig i Örebro Studentkår. Tillsammans ansvarar vi för att tillsätta faddrar och fadderchefer i introduktionsutskottet samt att anordna introduktionsmöten. Vi är en del av “FAK-it” gruppen som består av oss generaler samt fadderchefer. Där planerar vi vilka aktiviteter Serums nya studenter genomför tillsammans med sina faddergrupper under introduktionsveckorna.
Vi deltar även på sk. Qrake-möten tillsammans med universitetets övriga generaler.
Om ni har frågor eller funderingar kring introduktionen, eller om du inför nästa termin är intresserad av att engagera dig som fadder, hör av dig till oss!💛💛
Instagram: Introduktionen Serum
Mejl: [email protected]

Här kommer en mer personlig presentation om oss!🤩🤩

Från vänster: Love-Lee heter jag och pluggar sjuksköterska, termin 4. Jag vill jobba inom ambulansen eller kanske anestesi framöver, den som lever får se. Om jag inte skulle valt sjuksköterska, hade jag velat bli Maria Wern 2.0.😎😝
Till höger: Mitt namn är Ugne och jag pluggar också till sjuksköterska men termin 2. Om jag inte hade pluggat till de hade jag förmodligen pluggat till undersköterska❤️‍🩹🤗

Halloj!Mitt namn är Felicia, jag är kommunikatör och näringslivsansvarig i Serums styrelse. Jag har ansvar för samarbete...
15/12/2025

Halloj!
Mitt namn är Felicia, jag är kommunikatör och näringslivsansvarig i Serums styrelse. Jag har ansvar för samarbeten med externa aktörer samt Serums synlighet. Jag pluggar termin 2 på sjuksköterskeprogrammet och kommer från den lilla staden Enköping. Om jag inte hade pluggat till sjuksköterska hade jag förmodligen pluggat till lärare, har alltid trott att jag skulle bli det😜🤓💛

Hej! Mitt namn är Filippa och jag sitter som ordförande för Medicinska Utbildningsrådet (MUR) och utbildningsbevakare MV...
12/12/2025

Hej!
Mitt namn är Filippa och jag sitter som ordförande för Medicinska Utbildningsrådet (MUR) och utbildningsbevakare MV. Det innebär att jag leder rådet som hanterar utbildningsbevakning på läkarprogrammet samt representerar läkarstudenterna till institutionen, programmet och i Serums styrelse. Jag är även till hjälp för studenter som behöver få sin röst hörd. När jag inte håller på med utbildningsbevakning pluggar jag till läkare, termin 5.
Om jag inte pluggade läkare skulle jag nog gå på Chalmers just nu och läst fruktansvärt mycket matte och avskytt mitt liv. På fritiden gillar jag att hänga med vänner, måla och läsa!
Är du läkarstudent och har fråga/ärende till utbildningsbevakaren kan du kontakta mig via [email protected]. Om du läser något annat program ber jag dig kontakta HVs bevakare.

Adress

Prismahuset
Örebro

Öppettider

Måndag 12:00 - 13:00
Onsdag 12:00 - 13:00
Fredag 12:00 - 13:00

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när Kårsektionen Serum postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Kontakta Universitetet

Skicka ett meddelande till Kårsektionen Serum:

Dela