Sigrid Rudebecks Elevkår

Sigrid Rudebecks Elevkår En organisation av elever för elever på Sigrid Rudebecks gymnasium! Instagram:

Sigrid Rudebecks Elevkår finns till för att skapa en mer givande skoltid för sina medlemmar! Alla som går på Sigrid Rudebecks gymnasium i Göteborg kan bli medlemmar mot en medlemsavgift på 20 kr per skolår. Elevkårens verksamhet grundar sig på fyra grundpelare: Social verksamhet, påverkan, service och bildning. Nuvarande styrelsemedlemmar är

Ordförande John Javér Kristiansen

Vice ordförande Love

Ottosson

Kassör Tage Nilsen

Ledamöter:
Maria Abrahamsson
Filippa Bengtsson
Tess Gullbransson
Ebba Sköld

Rudebeckare!Nytt år och nya medlemskap! Med årsskiftet återställs ditt medlemskap och därför behöver du nu återvärva dig...
14/01/2025

Rudebeckare!

Nytt år och nya medlemskap! Med årsskiftet återställs ditt medlemskap och därför behöver du nu återvärva dig själv för att kunna ta del av elevkårens fika, evenemang, årsmöte, rabatter osv. 

Utöver att ni med hjälp av medlemskap kan ta del av elevkårens tillgångar så har vi i styrelsen även skapat en återvärvningstävling. Den går ut på att hela dina klass ska bli medlemmar och den klass där alla blir medlemmar snabbast vinner 2000 (!!!) kronor till klasskassan. När alla i klassen har återvärvats/blivit medlemmar (och såklart swishat) skickar en person i klassen det  till Agnes Roxhage. Det är viktigt att Agnes får en screenshot på varje swish. 

Men hur återvärvar jag mig då?
Jo, om du var medlem förra året (2024):
- Kommer du få ett SMS och e-post där du det finns en länk till att återvärva sig! (Den kommer till de uppgifterna du angav när du blev medlem)
- Godkänn att bli medlem i år igen :)
- Swisha 20 kr till 123 395 50 69 och MÄRK DIN BETALNING MED: Namn, Klass och “medlemskap”

Om det nu var så att du inte var medlem under 2024 så gör du på detta viset:
- Ladda ner appen ”Min Elevkår” 
- Klicka skapa konto och fyll i dina uppgifter och värvnings koden F100323-5
- Swisha 20 kr till 123 395 50 69 och MÄRK DIN BETALNING MED: Namn, Klass och “medlemskap”
- Styrelsen granskar alla som kommer in så viktigt att man både swishar och loggar in i appen. 

Om ni inte swishar får ni ej vara medlemmar och se till så er betalning går till Sigrid Rudebecks Elevkår. 

Må bästa klass vinna!🔥

//Styrelsen

Kära Rudebeckare!                                                                                                       ...
02/12/2024

Kära Rudebeckare!
Julen närmar sig, och den mysiga julstämningen börjar sakta men säkert infinna sig!
Har du någon speciell på skolan som fångat ditt intresse, eller vill du bara sprida lite extra värme till en vän? Då är det dags – årets Polkapost är här!
För en liten peng kan du skicka en hälsning fylld av kärlek och omtanke till ”a special someone”. I december kommer en polkagris, tillsammans med din hälsning, att landa på bänken hos den eller de du vill visa lite extra uppskattning för.
Under kårfikan vecka 49 har du chansen att köpa en lapp och skriva din hälsning. Det är nu eller aldrig – vågar du ta chansen? Kanske leder det till något mer... allt är möjligt i julens magiska tid!
Priserna är:
1 lapp för 5 kr
2 lappar för 9 kr
3 lappar för 12 kr
Alla intäkter från Polkaposten går oavkortat till årets Musikhjälp, där vi tillsammans stödjer kampen för att ”Alla har rätt att överleva sin graviditet”. Så passa på att sprida kärlek och göra skillnad på samma gång!
// Styrelsen 💙

Rudebeckare!!När luften börjar bli kallare och jackorna tjockare, har det blivit dags för skolans årliga uppsättning av ...
23/11/2024

Rudebeckare!!

När luften börjar bli kallare och jackorna tjockare, har det blivit dags för skolans årliga uppsättning av musikhjälpen! I år är temat ”Alla har rätt att överleva sin graviditet” och alla bidrag vi samlar in går till musikhjälpens bössa.

Vår musikhjälp kommer anordnas i aulan, måndagen 9/12.

Nu vill vi att du som kan och vill drar med dig kompisarna o bidrar med en sång, gitarrspel, eller en dans! Om UPPTRÄDA låter som något för dig mejla namn, klass och bidrag till [email protected]

Om du vill ta del av musikhjälpen genom att TITTA behöver du anmäla dig på formuläret nedan. Föräldrar är också mer än gärna välkomna, men skriv gärna hur många ni tar med er. Inträdet på 50 kr betalas på plats.

Ni som vill komma o kolla, var redo, formuläret att anmäla sig kommer ut inom kort!!

Musikhjälpen är ett evenemang som sprider mycket glädje, inte bara på Sigrid Rudebecks. Så ta med dina kompisar och njut av den härliga julstämningen, fika och framförallt riktigt bra musik!!

//Styrelsen

Oktober börjar komma mot sitt slt och Halloween närmar sig, vilket betyder att det äntligen är dags för Rudebecks årlig...
22/10/2024

Oktober börjar komma mot sitt slt och Halloween närmar sig, vilket betyder att det äntligen är dags för Rudebecks årliga killergame. “Carrot kill” är spelat på liv och död, där du tävlar om ett DUNDERpris.

Så här går det till:
För att vara med i tävlingen krävs en anmälan samt en avgift på 10 kr, som du swishar till 1233955069 och märker med ditt namn, klass och e-postadress. Dessa pengar går till att köpa in morötterna och såklart ett pris till vinnaren. Anmälan är öppen från idag (22/10) fram till torsdag (24/10), och ni kan även anmäla er på kårfikat på torsdag.

På söndag får ni ett mejl där ni får reda på namnet på ert offer. Måndagen den 4/11 börjar killergamet!!! På måndag morgon kommer morötterna att finnas i entrén från klockan 08.00, och spelet börjar klockan 08:20!

För att eliminera en person ska du nudda ditt offer med moroten (inte slå) efter att ha ropat ”CARROT KILL” från minst 3 meters avstånd. Ju mer inlevelse, desto bättre, ingen kommer ihåg en fegis!

Varje ”mord” ska rapporteras i Facebook-gruppen “Sigrid rudebecks för evenemanget ”CARROT KILL 2024”. Både den som blir dödad och mördaren kan anmäla händelsen. Efter ett mord är det bådas ansvar att överlämna det nya offret till mördaren, så den som blivit mördad ska ge sitt offer till den som utfört mordet. 

REGLER
    1    Mord får inte utföras:
    •    Under lektionstid, pga skolarbete pågår.
    •    I bamba ska alla få äta sin lunch i lugn och ro, så inget dödande där. 
    •    Utanför skolområdet eller utanför skoltid. 
    •    I studierummet och klassrummet. 
    2    SKRÄPA INTE NER!!
    3    Vinnaren är den som överlever längst och har flest kills. 
    4    Bryter du reglerna blir du diskvalificerad. 

Ni vill inte missa detta!!

Funderar du över något är det bara att kontakta någon ur kårstyrelsen. 
Lycka till, glöm inte att anmäla er och ha ett riktigt härligt höstlov!!

// Styrelsen

Treor! Då var det dags i år igen! För andra året i rad har C.L Seifert varit så snälla och låter oss i elevkåren dela ut...
13/10/2024

Treor!

Då var det dags i år igen! För andra året i rad har C.L Seifert varit så snälla och låter oss i elevkåren dela ut pengar till studentmössor!💰

Enligt tradition, inrättad förra året, kommer vi tävla ut pengarna i den fantastiskt roliga Mösskampen. En kille och en tjej från varje klass har lottats fram och kommer ha chansen att tävla om 1200, 600 respektive 200kr rabatt på sin studentmössa!

Nedan följer de lyckligt lottade deltagarna!
🔹N22A: Sofia Wimmerstedt, Ture Westesson
🔹N22B: Jakob Sjölin, Sofia Wellander
🔹N22C: Patricia Trogrlic, Rasmus Ullman
🔹S22A: Maja Burenius, Erik Svarén
🔹S22B: Lilly Anderhell, Olle Lönnroth
🔹S22C: Idun Egnell, Malte Berglund
(Om någon av er inte skulle vara intresserade, eller inte har möjlighet, skriv till oss på DM så lottar vi om)

Ni kommer att tävla var för sig i form av en rafflande Kahoot! De tre som tillslut hamnar på prispallen kommer få ta del av priset!

Tävlingen kommer äga rum i aulan 14/10, 15:00. Till alla andra, se till att komma till aulan och heja fram era klasskamrater, så skapar vi en riktigt hetsig stämning🔥

//Styrelsen💙

RUDEBECKARE!!!💙Väntan är äntligen över merchen för Sigrid Rudebecks elevkår 2024/2025 är här!!Tillsammans med  har vi sk...
10/10/2024

RUDEBECKARE!!!💙

Väntan är äntligen över merchen för Sigrid Rudebecks elevkår 2024/2025 är här!!

Tillsammans med har vi skapat Sigrid Rudebecks elevkårs unika merch. Under resten av vecka 41 & samt under hela v.42 är Rudebecks alldeles egna webbshop öppen (länk i bion) där man kan beställa hoodies, crewnecks, t-shirt, totebag och kepsar. Under kårfikat nästa vecka likt idag kommer det även finnas tid att prova på plaggen💙

Vi har storlekarna S-XXL med unisex-modell på alla plagg, samt onesize på totebag och kepsarna.

När du har beställt din merch betalar du när du hämtat ut produkten på skolan. Betalningen sker då via en faktura som skickas till er via mail. Det går även att sprida ut betalningen över en längre period ifall man inte har möjlighet att betala hela beloppet med en gång. Om man vill detta får man maila till abc kundservice. Viktigt dock är att om du beställt ett plagg så måste du betala och hämta ut den.

Priser:
⭐️Hoodie- 459kr
⭐️Crewneck- 399kr
⭐️Kepsar- 249kr
⭐️T-shirt- 239kr
⭐️Totebag- 89kr

Passa nu på att beställ ett snyggt plagg och bidra till vår älskade rudeanda!⚔️

// Styrelsen💙💙💙

TREOR! Efter kick-offen pyntar vi upp Trädgår´n rejält och tar på oss våra bästa maskeraddräkter - årets Halloweenfest ä...
19/09/2024

TREOR!

Efter kick-offen pyntar vi upp Trädgår´n rejält och tar på oss våra bästa maskeraddräkter - årets Halloweenfest är äntligen här!💀🎃

🎃Ålder: 18+
🎃Var: Trädgår´n
🎃När: 22 oktober
🎃Tid: 22:00 - 02:00
🎃Insläpp: 22:00 - 23:00
🎃Pris:
180 + 20kr serviceavgift (festkort)
200+20kr serviceavgift (utan festkort)

👻Biljettsläpp:👻
För dig med festkort: 25 september 11:00
Utan festkort: 30 september 11:00
I appen ”Studentunderhållning”

ETTOR & TVÅOR!Efter insparksfesterna pyntar vi upp Trädgår´n rejält och tar på oss våra bästa maskeraddräkter - äntligen...
19/09/2024

ETTOR & TVÅOR!

Efter insparksfesterna pyntar vi upp Trädgår´n rejält och tar på oss våra bästa maskeraddräkter - äntligen är det dags att presentera årets Halloweenfest! 💀🎃

🎃Var: Trädgår´n
🎃När: 23 oktober
🎃Tid: 20:00-00:00
🎃Insläpp: 20:00-21:00
🎃Pris:
230 + 20kr serviceavgift (festkort)
250 + 20kr serviceavgift (utan festkort)

👻Biljettsläpp:👻
För dig med festkort: 26 september 11:00
Utan festkort: 1 oktober 11:00
I appen ”Studentunderhållning”

Det är nolltolerans mot alkohol och det kommer finnas vakter på plats som kontrollerar detta.

Här kommer andra veckans utmaningar, samma regler som förra veckan gäller!! Det är totalpoängen vid slutet av veckan som...
15/09/2024

Här kommer andra veckans utmaningar, samma regler som förra veckan gäller!! Det är totalpoängen vid slutet av veckan som gäller så kämpa på med både förra veckans och veckans utmaningar!! Kom ihåg att ni fortfarande kan göra förra veckans utmaningar😉
Kom igen nu hörni!! Visa vilken etta som är bäst!
Kom också ihåg att alltid uppdatera totalpoängen i bion!

ETTOR!Ni har väntat och längtat och äntligen är det dags för.... trumvirvel.... KLASSKAMPEN!Idag går startskottet för de...
08/09/2024

ETTOR!
Ni har väntat och längtat och äntligen är det dags för.... trumvirvel.... KLASSKAMPEN!
Idag går startskottet för den årliga tävlingen mellan klasserna i årskurs 1. Under två
veckor kommer S24A, S24B, N24A, N24B, N24C och N24D tävla om vilken klass som verkligen är den bästa på skolan.
Tävlingen går ut på att varje klass tillsammans skall göra så många utmaningar som möjligt och på så sätt samla in poäng. Ovanstående 27 utmaningar gäller för denna vecka och söndag nästa vecka publiceras 27 nya utmaningar.
Klassgeneralerna tar var och en hand om att räkna poängen för en enskild klass och därför är det viktigt att ni ser till att klassgeneralen till respektive klass hittar rätt klasskonto!
Julian Chammas - N24A
Agnes Roxhage- N24B
Sven Zachrisson - N24C
Sigge Carlsson - N24D
Moibe Alexandersson Gustavii - S24A Freja Bäcker - S24B
REGLER:
- Skapa en klassinstagram som följer er klassgeneral och som ni låter denne följa - Lägg ut video-/bildbevis på samtliga utmaningar ni gör, inga bevis = inga poäng - Fusk tolereras inte och ger avdrag
- Tävlingen pågår under två veckor
- Klassen som har samlat in flest poäng vinner
- Total poäng ska finnas i Instagram bio
- Tagga eran klassgeneral i varje inlägg/utmaning
MÅ NU BÄSTE KLASS VINNA!!!

08/09/2024
Kära Rudebeckare💙Ännu ett läsår har nu gått på denna skola och vi i styrelsen vill skicka en liten sommarhälsning nu när...
09/06/2024

Kära Rudebeckare💙

Ännu ett läsår har nu gått på denna skola och vi i styrelsen vill skicka en liten sommarhälsning nu när vi har tagit sommarlov och vi har sagt hejdå till våra studenter.

Det har varit ett fantastiskt år med bland annat vårmiddagen, vinterbanketten, Lär dig äta middag med en rudebeckare, föreningskickoff, carrot kill, polka posten, slaget om innerstan och roddkampen, och inga av dessa evenemang eller tillställningar hade kunnat ske utan er.

Nu efter alla tillställningar och skolarbete har vi fått sommarlov och 05:orna har till slt nått målsnöret. Njut nu av sommarlovet allihopa så ses vi i augusti och då står det såååå mycket roligt på schemat!

Som en liten sommarlovspresent vill vi i styrelsen informera våra medlemmar om att vi nu även har 15% rabatt på Baretta Pizzeria, Victoria Livs och 7:ans och ert medlemskap gäller under hela sommaren. Så om ni skulle bli sugna på en pizza eller en kall läsk under sommaren är det bara att visa upp medlemskapet på någon av dessa ställen. Kom också ihåg att ni har en MASSA rabatter i studentunderhållning appen där ni brukar köpa biljetter till olika evenemang. Så håll utkik där. Vi ses och hörs igen i augusti med öppna armar för de nya ettorna.

Stora sommar-kramar till er alla

//Styrelsen💙

Adress

Bellmansgatan 6-8
Gothenburg
41128

Telefon

+4631107586

Webbplats

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när Sigrid Rudebecks Elevkår postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Kontakta Universitetet

Skicka ett meddelande till Sigrid Rudebecks Elevkår:

Dela