13/06/2020
Dagens IT branch är som vi alla vet inte särskilt jämställd. Det är grunden till att vi grundade Ctrl-IT, för att ge kvinnor och icke binära en starkare röst inom branchen. Fler kvinnor och icke binära med olika kulturer och bakgrund måste visa framfötterna inom IT branchen.
Håller med Tanya om att miljön inom IT branchen gör det svårt för kvinnor och icke binära att visa framfötterna. Därför så har vi möjligheten att bidra och förbättra miljön för oss alla.
https://www.dn.se/ekonomi/utsedd-till-arets-tech-tjej-synd-att-det-ens-ska-behovas-sadana-har-initiativ/