Pegasus Göteborg

Pegasus Göteborg Vårt mål
Pegasus verkar till förmån för studerande vid personavetarprogrammet vid Göteborgs universitet. Arbetet ska alltid bygga på frivilligt engagemang.

Pegasus vill genom sociala aktiviteter stärka banden mellan studenterna samt öka deras förståelse för personalvetaryrket. Styrelsen år 2022

Ordförande: Hugo Arwidson
Vice ordförande & näringslivsansvarig: Agnes Eriksson
Ekonomiansvarig: Jialin Busck
Webb- och kommunikationsansvarig: Lina Tabacskó
Studiesocialt ansvarig: Jakob Andersson
Utbildningsansvarig: Tove Emanuel
Valberedningen: Philip Scha

de, Naomi Robinson, Vincent Dellwik


Mer nyfiken på oss? Besök vår hemsida: www.pegasusgbg.com
Instagram: https://www.instagram.com/pegasusgbg/
YouTube: http://www.youtube.com/channel/UCiJ09z-iPykwVfnyCy3FkPw
Eller ta kontakt med oss här!

Nu är det dags personalvetare för vår-terminens sista aktivitet!! Vi avslutar självklart detta studieåret med våran årli...
26/05/2024

Nu är det dags personalvetare för vår-terminens sista aktivitet!!
Vi avslutar självklart detta studieåret med våran årliga KLASSKAMP🏆 Den 2 Juni vid 15:00 träffas vi i Slottskogen på ängen framför dammen vid Villa Belparc (se kartan).
Här har vi en 5-kamp där 1:or, 2:or och 3:or ställs emot varandra för att utse den bästa klassen🥇
Vill du inte vara med och tävla i 5-kampen kom ändå med en brassestol eller filt och bara ha det trevligt tillsammans!
Runt 18:00 går vi emot cafe Haga där FestU har styrt ihop en avslutningsfest🥳 Det kommer bjudas på pizza, musik och otrolig stämning. Men ta med egen dricka så att vi kan fira in sommarlovet storslaget tillsammans!

Köp din biljett redan nu i Orbi! Anmälan stänger den 1 juni 23:00!

https://link.orbiapp.io/Wf2k

ps... vi har anpassat 5-kampen så att ingen kommer bli svettig eller få gräsfläckar. Så finns absolut ingen anledning att inte vara med!

Nu börjar vårterminen närma sig sitt slt men först måste vi ju ha ett sista Pubquiz på Odyssea In Loco!!🍻🎤🎸 Nu får ni f...
06/05/2024

Nu börjar vårterminen närma sig sitt slt men först måste vi ju ha ett sista Pubquiz på Odyssea In Loco!!🍻🎤🎸 Nu får ni för sista gången för terminen samla ihop era lag eller varför inte skapa ett nytt lag inför detta spännande och kluriga quiz! Tillsammans testar vi vår kunskaper den 7:e maj på Odyssea in Loco!

Som tidigare får alla medlemmar som visar upp medlemskortet i Orbi 20% rabatt på all mat och dryck förutom på torsdagar! Alla personalvetare som ska vara med och quiz måste anmäla sig via Orbi och man får max vara 5 personer i ett lag. Vi kontrollerar biljetterna i dörren. Du som inte studerar på personalvetareprogrammet anmäler dig genom anmälningsformuläret som hittas i Instagram bion.

Vilka passar inte bättre för att styra upp det sista quizet än SpexU stjärnorna Isabelle och Hilma!! De kommer ställa våra kunskaper på sin spets och skapa en otrolig kväll för oss🤩 så skynda att köpa en gratisbiljett i Orbi!🏃‍♀️ Begränsat antal biljetter!

God mat, goda drycker och go stämning garanteras!!🌟 (ps. till det vinnande laget väntar ett pris till värde av 500kr🏆 )

Quizet startar strax efter kl. 19:00.
Sista anmälningsdag är 6/5 kl 19:00
Hjärtligt välkomna!💚

05/05/2024

🤩🥳GLÖM INTE ATT IDAG ÄR SISTA ANMÄLNINGSDAGEN TILL ATT VARA FADDER! 🤩🥳
Vill du vara med och skapa grunden för kommande ettors studentliv? Vill du tävla, festa, ha kul och lära känna nya personalvetare under fyra veckors tid? 🫶

Äntligen är det dags att söka för att bli fadder för de kommande ovetarna till hösten. Att vara fadder innebär att du välkomnar ettorna in i studentlivet och ger dem bästa möjliga start på sin utbildning och deltar i de aktiviteter som generalerna planerar och genomför. Insparken äger rum ungefär från den 29:e augusti till den 28:e september. Sök i formuläret som är länkat nedan. Anmälan stänger 5:e maj! 🌟
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeBo16L_Ft0Iw9CT9se5C0dDKi_4biraAwGVOc_XEK9wfjbXw/viewform

Personalvetare, se hit! Är ni redo för vårens fest? 🍾Snart är det dags för vårsittningen, köp din biljett nu på Orbi! De...
26/04/2024

Personalvetare, se hit! Är ni redo för vårens fest? 🍾

Snart är det dags för vårsittningen, köp din biljett nu på Orbi! Det finns ett begränsat antal biljetter. Biljetterna kostar 150 kr och i priset ingår det två rätter och en enhet dryck, samt en hejdundrande fest med spex, fotograf, lekar och gott sällskap 🥳

Medtag egen valfri dryck. Biljettförsäljningen stänger den 2:e maj kl 18.

Årets tema är midsommar och självklart är klädkoden midsommarfin.
Packa er krans, snaps och ert godaste humör så ses vi den 16:e maj kl. 19:00 på Studenternas hus! 🌼
https://link.orbiapp.io/Qh2B

Vill du vara med och skapa grunden för kommande ettors studentliv? Vill du tävla, festa, ha kul och lära känna nya perso...
22/04/2024

Vill du vara med och skapa grunden för kommande ettors studentliv? Vill du tävla, festa, ha kul och lära känna nya personalvetare under fyra veckors tid? 🤩🥳

Äntligen är det dags att söka för att bli fadder för de kommande ovetarna till hösten. Att vara fadder innebär att du välkomnar ettorna in i studentlivet och ger dem bästa möjliga start på sin utbildning och deltar i de aktiviteter som generalerna planerar och genomför. Insparken äger rum ungefär från den 29:e augusti till den 28:e september. Sök i formuläret vi länken nedan. Anmälan stänger 5:e maj! ⭐️

Vill du vara med och skapa grunden för kommande ettors studentliv? Vill du festa, ha kul och lära känna nya personalvetare under fyra veckors tid? SÖK SÖK SÖK! Anmälan stänger 5:e maj. Kom ihåg att det inte finns någon garanti att du hamnar med alla personer du sökt nedan. Men vi lovar at...

April är fullspäckad med massa roliga och spännande event! Glöm inte att anmäla er så att ni inte missar något🌤️🌸🌸 Pubqu...
06/04/2024

April är fullspäckad med massa roliga och spännande event! Glöm inte att anmäla er så att ni inte missar något🌤️🌸

🌸 Pubquiz - planeras av Emma och David där vi får testa våra kunskaper över en (eller flera) öl och kanske kan just du kamma hem priset🏆 anmälan görs gratis på Orbi

🌸 Beer Pong - festU har planerat ihop en beer pong turnering i färgtema🌈 va med och tävla eller heja på lagen! Anmälan görs gratis i Instagram bion

🌸 Valborg - en dagsfest med samsek och andra föreningar! Årets tema är tivoli🎪 anmäl er via Facebook eventet på Göta studentkårs samhällsvetarsektion sida!

🌸 Inspirationsdagen - en CV workshop där du får värdefulla tips och trix! Dessutom kommer två personer berätta om deras resa till drömjobbet inom HR🤩 Vi bjuder vi på fika och macka🥪 anmälan görs gratis på Orbi

Hej alla!!Snart vankas det vårens beerpongturnering och självklart ska du och ditt lag vara med. Vi ses den 17:e april i...
04/04/2024

Hej alla!!

Snart vankas det vårens beerpongturnering och självklart ska du och ditt lag vara med. Vi ses den 17:e april i Café Haga klockan 19:00 🌟

Årets tema är en rematch på det populära färgtemat. Anmäl dig eller ditt lag i formuläret i bion på Instagram och önska en valfri färg. Ni får en bekräftelse via sms om vilken färg ni fått. Har du inget lag går det jättebra att anmäla sig ensam, så hjälper vi dig lösa ett lag. Kom gärna för att bara kolla på matcherna och njuta av god dryck. Anmälan behövs inte om man inte vill spela. Man behöver såklart inte tycka om eller dricka öl för att delta i evenemanget eller för att vara med och spela.
Anmäl dig eller ditt lag senast den 15:e april, vi ses där! 🍻

Nu är det dags för dundersuccé igen - Pubquiz på Odyssea In Loco!!🍻🎤🎸 Nu får ni återigen samla ihop era lag eller varför...
04/04/2024

Nu är det dags för dundersuccé igen - Pubquiz på Odyssea In Loco!!🍻🎤🎸 Nu får ni återigen samla ihop era lag eller varför inte skapa ett nytt lag inför detta spännande och kluriga quiz! Tillsammans testar vi vår kunskaper 10/4 på Odyssea in Loco!

Som tidigare får alla medlemmar som visar upp medlemskortet i Orbi 20% rabatt på all mat och dryck förutom på torsdagar! Alla personalvetare som ska vara med och quiz måste ha anmält sig via Orbi och man får max vara 5 personer i ett lag. Vi kontrollerar biljetterna i dörren. Du som inte studerar på personalvetareprogrammet anmäler sig genom anmälningsformuläret som hittas vår Instagrams bion.

Detta quiz styrs av SpexU egna stjärnettor Emma och David som kommer ställa våra kunskaper på sin spets och skapa en otrolig kväll🤩 så skynda att boka er plats genom att köpa en gratisbiljett här i Orbi!🏃‍♀️ Begränsat antal biljetter!

God mat, goda drycker och go stämning garanteras!!🌟 (ps. till det vinnande laget väntar ett pris🏆 )

Quizet startar strax efter kl. 19:00.
Sista anmälningsdag är 8/4 kl 19:00 Hjärtligt välkomna!💚

Hej fantastiska P-vetare!Hoppas er påsk var lika sockerfylld som avkopplande!Nu är det dags att återgå till verkligheten...
02/04/2024

Hej fantastiska P-vetare!
Hoppas er påsk var lika sockerfylld som avkopplande!Nu är det dags att återgå till verkligheten, men lugn, vi har något riktigt spännande planerat för er!

Måndag den 29/4 kl.10.15-13.00 är det dags för den årliga Inspirationsdagen! Så sätt på alarmet och boka in det i era kalendrar! 🌟Men först, markera fredag den 5/4 kl.13.00 för att anmäla er gratis i Orbi till en förmiddag full av inspiration, kunskap och kanske till och med några oväntade aha-ögonblick!

Akavia kommer att guida er genom CV-djungeln i en workshop som inte bara ger er värdefulla tips utan också får ert CV att lysa upp till och med den tråkigaste måndagsmorgonen! 🌟Och vad sägs om att lyssna till några verkliga framgångshistorier? Randstad har två fantastiska kvinnor redo att dela med sig av sina erfarenheter och sina resor mot drömjobbet inom HR. Så gör er redo att bli inspirerade! 💼

Och som om inte det vore nog med inspiration och kunskap, så bjuder vi även på fika och en läcker lunchmacka! 🥪

Så, vad väntar ni på? Missa inte chansen att boosta er karriär och ta del av denna fantastiska möjlighet! Anmäl er gratis redan nu på fredag och låt oss tillsammans göra den här dagen minnesvärd och lärorik! Välkomna! 🎉

OBS! Anmälan stänger fredag den 12/4 kl. 19.00!

18/03/2024

Hej alla fantastiska personalvetare!💚

Är du sugen på att planera, festa och bli dyrkad bland nya studenter och faddrar? Då ska du absolut söka till general!🫡Som general ansvarar du över att planera hela insparken under våren för att sen genomföra planerna vid skolstart. Det är ett fantastiskt sätt att lära känna fler nya såväl som gamla personalvetare och få planera och delta i superroliga aktiviteter under fyra veckors tid.🍾🥳 Vi har snabbintervjuat två generaler från föregående år, Julia och Axel. Detta hade de att säga:

“Det bästa med att vara general är att se hur allt planerande blev till verkligt och att få lära känna nya människor och hitta vänner!”

“​​Som general för insparken är du som först och främst planerar insparken, jag tyckte det var roligt att bidra med mina idéer för vad en lyckad inspark skulle innehålla. Sedan var det även otroligt kul att få träffa alla nya fadderbarn och få umgås med alla faddrar.”

Tveka inte att skicka in din ansökan via länken nedan!
Ansökan stänger den 29:e mars

https://docs.google.com/forms/d/1K5LtpTlxW_SWokx2zGPbdz06w4v4d40WsRgNVWqsj_4/prefill?fbclid=IwAR3hzUmrzch8HNPNBq6ecRf5gOnKYi9AEgxlsZc41Rg6VXnFWBljYNQB8Vs

Hej allihopa!Nu är det dags för omregistrering av erat Pegasus medlemskap! Medlemskapet sker via P-riks som är personalv...
11/03/2024

Hej allihopa!

Nu är det dags för omregistrering av erat Pegasus medlemskap! Medlemskapet sker via P-riks som är personalvetarstuderandes riksförbund, det är tack vara de som vi får verksamhetsbidrag till att hålla alla våra olika event under året. Så ju mer medlemmar vi är desto mer bidrag får vi.

Om du redan varit medlem under året ska du ha fått ett sms eller mail med en länk till omregistreringen. Om du inte varit medlem tidigare och vill gå på Pegasus event, kan du bli medlem genom denna länk: https://pegasusgbg.se/medlem !

Bli gärna medlemmar för att support er förening och för att kunna vara med på alla roliga event framöver 🎉😝💚

Nu är det dags för dundersuccén igen - Pubquiz på Odyssea In Loco!!🍻🎤🎸Nu får ni åter igen samla ihop era lag eller varfö...
22/02/2024

Nu är det dags för dundersuccén igen - Pubquiz på Odyssea In Loco!!🍻🎤🎸
Nu får ni åter igen samla ihop era lag eller varför inte skapa ett nytt lag inför detta spännande och kluriga quizet! Tillsammans testar vi vår kunskaper 28/2 på Odyssea in Loco!

Som tidigare får alla medlemmar som visar upp medlemskortet i Orbi 20% rabatt på all mat och dryck förutom på torsdagar!
Alla som ska vara med och quiz måste ha anmält sig via Orbi och man får max vara 5 personer i ett lag. Vi kontrollerar biljetterna i dörren.

Kvällen till ära är det SpexU stjärnorna Simon och F***y som ska utmana oss och skapa en fantastisk kväll🤩 så skynda att boka er plats genom att köpa en gratisbiljett i Orbi!🏃‍♀️ Begränsat antal biljetter!

God mat, goda drycker och go stämning garanteras!!🌟

Quizet startar strax efter kl. 19:00.
Sista anmälningsdag är 27/2 kl 22:00

Hjärtligt välkomna! 💚
https://link.orbiapp.io/EFq8

Adress

Gothenburg

Webbplats

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när Pegasus Göteborg postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Kontakta Universitetet

Skicka ett meddelande till Pegasus Göteborg:

Dela