05/06/2026
Idag tog ännu en grupp deltagare på Allmän kurs examen.
Avslutningen är alltid en speciell dag.
Under tiden på AFIG har deltagarna inte bara studerat för att nå gymnasiebehörighet. De har också blivit en del av en gemenskap, lärt känna varandra och vuxit tillsammans.
För många har skolan varit en trygg plats i vardagen. En plats att utvecklas på och börja tro på sina egna möjligheter igen. Men nu väntar nya vägar framåt.
För vissa högre studier och för andra arbete . Men oavsett vad nästa steg blir, innebär det också något annat. Känslan av att ha klarat något som en gång kändes långt borta.
Vi kommer att sakna er, men framför allt är vi stolta över er. Stort grattis till examen och lycka till!