Studentgruppen för Kemi, Receptarie och Molekylärbiologi

Studentgruppen för Kemi, Receptarie och Molekylärbiologi SG KRoM är en del av Göta studentkår och arbetar med studiebevakning på institutionen för kemi och molekylärbiologi på GU.

Studentgruppen för Kemi, Receptarie och Molekylärbiologi (SG KRoM) representerar dig som studerar kemi-, receptarie- eller molekylärbiologiprogrammet vid Göteborgs Universitet.

💚🌿Vårens möten🌿💚Här hittar du våra kommande möten! Varmt välkommen att göra din röst hörd och ta chansen att påverka din...
07/01/2026

💚🌿Vårens möten🌿💚
Här hittar du våra kommande möten! Varmt välkommen att göra din röst hörd och ta chansen att påverka din utbildning!

📅 Datum:
🌱20 jan | 3 feb | 17 feb | 3 mars | 17 mars | 31 mars | 14 apr | 28 apr | 12 maj | 26 maj | 9 juni🌼
📍 Orangeriet 2128, Natrium
🕔 17:15

Ps. vi har alltid fika på våra möten☕️💚
________________________________________
💚🌿Spring Meetings🌿💚
Here are our upcoming meetings! Come make your voice heard, share your thoughts, and help shape your education!

📅 Dates:
🌱Jan 20 | Feb 3 | Feb 17 | Mar 3 | Mar 17 | Mar 31 | Apr 14 | Apr 28 | May 12 | May 26 | Jun 9🌼
📍 Orangeriet 2128, Natrium
🕔 17:15

PS. We always serve fika at our meetings ☕💚
Puss & KRoM!

Knock knock✊🏻It’s me, PR-kvinnan📷👩🏻‍🎨 1. Vem är du?Emma här, pluggar mitt sista år för att bli receptarie aka leg. knark...
31/10/2025

Knock knock✊🏻It’s me, PR-kvinnan📷👩🏻‍🎨
1. Vem är du?
Emma här, pluggar mitt sista år för att bli receptarie aka leg. knarklangare 💊sitter som PR-ansvarig i KRoM

2. Om du vore ett grundämne, vilket hade du varit?
Natrium, livsviktig för kroppen men reagerar lätt på omgivningen :)

3. Bästa fikat enligt dig?
Blåbärspaj eller äppelkaka, och iskaffe🥰

4. Hur överlever du tentaplugg?
Koffein o självhat :) och gos med mina katter

5. Varför joinade du SG KRoM?
Jag gillar att babbla och här kan ja få babbla bäst jag vill, plus att de e kul att påverka sin utbildning. Älskar all insiderinfo man får bara för att man engagerar sig + roliga människor såklart (och fika)

Not all heroes wears capes, vissa skriver på tangentbordet⌨️ snabbare än blixten och alltid med stil, EN VARM APPLÅD FÖR...
30/10/2025

Not all heroes wears capes, vissa skriver på tangentbordet⌨️ snabbare än blixten och alltid med stil, EN VARM APPLÅD FÖR VÅR SEKRETERARE!!!!🧑🏻‍💻
1. Vem är du?
Tjo tjo gang, jag är årets sekreterare herr Liam Paulsson🗃. Jag pluggar mitt allra sista år på molekylärbiologi mastern.

2. Om du vore ett grundämne, vilket hade du varit?
Idk typ Plumbum (bly), sounds funny. Also totally unrelated, wikipedia sidan för grundämnen är skriven i bokstavsordning efter kemiska tecknet och inte atomnummer.

3. Bästa fikat enligt dig?
Något jag faktiskt kan äta

4. Hur överlever du tentaplugg?
Se till att alltid ha tid att ta det lugnt och ha roligt i livet.

5. Varför joinade du SG KRoM?
Vill göra något där mina högst ogrundade åsikter kan höras mer. Näääää men jag ville göra något vettigt med min fritid och vad annars än att hjälpa reppa studenter.

(O)likt pengarna rullar han in, mannen, myten, legenden VÅR KASSÖR!💸💸1. Vem är du?Alvin Sundqvist. Läser det nystartade ...
29/10/2025

(O)likt pengarna rullar han in, mannen, myten, legenden VÅR KASSÖR!💸💸
1. Vem är du?
Alvin Sundqvist. Läser det nystartade Masterprogrammet i Bioinformatik. SG-KRoMs kassör. Är förövrigt studentrepresentant i Utbildningsberedningen.

2. Om du vore ett grundämne, vilket hade du varit?
Zinc.

3. Bästa fikat enligt dig?
Dammsugare.

4. Hur överlever du tentaplugg?
Sovmorgnar samt en ren och skär optismism för att lära sig. Jag överlever inte, jag trivs 🧠.

5. Varför joinade du SG KRoM?
I första hand för att SG-KRoM lät som en intressant förening. I takt med att jag förstod vårt arbete med bevakning av utbildningskvalité vid Institutionen fastnade jag och valde att engagera mig i detta.

Tätt följt av ordförande kommer hennes vänstra hand!!! Vår alldeles egna (Miami) vice president😎1. Vem är du?  Jag heter...
28/10/2025

Tätt följt av ordförande kommer hennes vänstra hand!!! Vår alldeles egna (Miami) vice president😎
1. Vem är du?
Jag heter Lavin Shekarchi, pluggar en dubbelkandidat i Kemi och Molekylärbiologi och har rollerna Vice ordförande och SAMO (StuderandeArbetsMiljöOmbud).
Jag är Kristinas vänstra hand (jag är vänsterhänt )

2. Om du vore ett grundämne, vilket hade du varit?
Silver, de en sån metall som ser glansig och strukturerad ut men som är skör i verkligheten, en sån som inte alls håller under tryck.

3. Bästa fikat enligt dig?
Chokladbollar, majskakor och SAFT älskar saft eller te/varm choklad. Men asså det är typ gott med macka också? Eller chips, eller druvor. Fick äta nån sån rektangel bulle som man delar upp med vaniljkräm i, Delish. Älskar också Hobnobs, lite senior citizen varning men.

4. Hur överlever du tentaplugg?
Elvanse (receptbelagt guys jag uppmanar inte drogmissbruk) och socker.
Grinar ändå i ett hörn så socker hjälper :)

5. Varför joinade du SG KRoM?
Jag blev arg över en grej som hände min kurs, osen fastnade jag för att det fanns gratis fika :) Tyckte först KRoM såg töntigt ut men jag var i förnekelse om att jag själv är en tönt. Det visade sig va jättekul och gav bra insikt på hur saker sköts när det gäller våra utbildningar.

Först ut…*trumvirvel**applåder**stående ovationer*…VÅR FANTASTISKA ORDFÖRANDE!!!👩🏻‍🔬🧪1. Vem är du? Kristina, snart klar ...
27/10/2025

Först ut…*trumvirvel**applåder**stående ovationer*…VÅR FANTASTISKA ORDFÖRANDE!!!👩🏻‍🔬🧪
1. Vem är du?
Kristina, snart klar med min master i kemi. Jag är ordförande i SG KRoM.

2. Om du vore ett grundämne, vilket hade du varit?
Krom såklart!

3. Bästa fikat enligt dig?
Kaffe och stressad fralla när man har bråttom. Hembakat bröd när man har tid och/eller livsgnista

4. Hur överlever du tentaplugg?
Tänker ”allt är ändå bara atomer”

5. Varför joinade du SG KRoM?
Var redan intresserad av utbildningsfrågor och ville lära mig mer om hur allt fungerar på universitetet. Så jag gick med i sg krom år 2 på kandidaten. Har lärt mig sjukt mycket sedan dess och innehaft ett antal olika roller. Mina hjärtefrågor är fler möjligheter för kemister inom oorganisk&fysikalisk kemi, samt mer vetenskapskommunikation inom utbildningen. Och tusen fler saker!!! Men det får inte plats här

Dags att presentera styrelsen! 🧪💚Vårt härliga gäng är de som kommer driva KRoM framåt under detta läsår, och det är till...
27/10/2025

Dags att presentera styrelsen! 🧪💚
Vårt härliga gäng är de som kommer driva KRoM framåt under detta läsår, och det är till oss ni kan vända er med frågor, funderingar och idéer! 💭

☕️ Psst… vi bjuder alltid på fika på våra möten, så kom och säg hej! 💚

__________________________________________

Time to introduce our board! 🧪💚
Our amazing team is the one leading KRoM forward this academic year, and we’re the ones you can turn to with any questions, thoughts, or ideas! 💭

☕️ Psst… we always serve fika at our meetings, so come say hi! 💚

17/08/2025

Adress

Medicinaregatan 7B
Gothenburg
41390

Webbplats

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när Studentgruppen för Kemi, Receptarie och Molekylärbiologi postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Kontakta Universitetet

Skicka ett meddelande till Studentgruppen för Kemi, Receptarie och Molekylärbiologi:

Dela