ING-phøs 2021

ING-phøs 2021 Välkommen till facebooksidan för ING-sektionens nollning 2021. Vi ordnar nollningen åt de nyaantagna eleverna på Ingenjörsektionen på LTH.

Här kommer information och nyheter angående ING-nollningen att dyka upp!

Wow! Imorgon under lunchen kommer styrelsen att sälja märket från nollehelgen! Det är begränsat antal så det är först ti...
02/11/2021

Wow! Imorgon under lunchen kommer styrelsen att sälja märket från nollehelgen! Det är begränsat antal så det är först till kvarn som gäller 🤩 Passa även på att mingla och bli informerad om vad de olika posterna du kan söka på Höstterminsmöte 2021 innebär!

Hejsan Ettan! Nollningen är över men det stoppar inte oss från att dansa! På denna driven finner du alla nolledanser gen...
09/10/2021

Hejsan Ettan!
Nollningen är över men det stoppar inte oss från att dansa! På denna driven finner du alla nolledanser genom tiderna! 💃💃
Ett ypperligt tillfälle att slipa på era dans-moves inför nästa nollning!

Mvh Phøset

Hejsan Ettan!Hoppas att ni har återhämtat er efter de intensiva nollningsveckorna och har kommit igång med plugget. Inna...
21/09/2021

Hejsan Ettan!
Hoppas att ni har återhämtat er efter de intensiva nollningsveckorna och har kommit igång med plugget. Innan vi släpper nollningen helt skulle vi i Phøset vilja tacka för denna tiden och vi hoppas att ni har haft superkul! För att nollningen ska bli minst lika bra om inte bättre nästa år ber vi er att delta i vår utvärdering:
https://forms.gle/WDp5fRWgT4FByqJp8

Tack på förhand, vi ses.

Vi i phøset hoppas att ni har haft en underbar nollning och känner att ni har fått en bra start på studentlivet. Vi skulle uppskatta om ni ville ta er tid och svara på frågorna nedan för att hjälpa nästa års phøs att göra nollningen minst lika bra om inte bättre. Tack på förhand!

17/09/2021

[English below]

Nu har äntligen poängsättningen för nolleuppdragen släppts! 🥳
Nedan har ni prispall på uppdragen från uppdragshelgen samt waDerloo!

WaDerloo
1:a plats D-sek
2:a plats W-sek
3:e plats I-sek

Øverphøshinderbanan
1:a plats I-sek
2:a plats F-sek
3:e plats A-sek

Cheer
1:a plats M-sek
2:a plats W-sek
3:e plats I-sek

Luphtband
1:a plats E-sek
2:a plats W-sek
3:e plats I-sek

Lådbil
3:e plats V-sek
2:a plats W-sek
1:a plats A-sek

Ballongistapult
1:a plats K-sek
2:a plats F-sek
3:e plats ING-sek

Regattan
1:a plats W-sek
2:a plats D-sek
3:e plats K-sek

Sjukt bra jobbat alla! Kul att se allt tagg och engagemang! 💙

[English]
The scoring for the nolle-quests has finally been released! 🥳
Below you have the prize podium for the quests that took place last weekend and waDerloo!

WaDerloo
1st place D-sec
2nd place W-sec
3rd place I-sec

Øverphøs obstacle course
1st place I-sec
2nd place F-sec
3rd place A-sec

Cheer
1st place M-sec
2nd place W-sec
3rd place I-sec

Luphtband
1st place E-sec
2nd place W-sec
3rd place I-sec

Lådbil
3rd place V-sec
2nd place W-sec
1st place A-sec

Balloonistapult
1st place K-sec
2nd place F-sec
3rd place ING-sec

Regatta
1st place W-sec
2nd place D-sec
3rd place K-sec

Really well done everyone! We loved to see all the hype and commitment! 💙

Hejsan Nollan! För de som vill kommer det finnas möjlighet från imorgon lunch (15/9) till fredag lunch (17/9) att bestäl...
14/09/2021

Hejsan Nollan!

För de som vill kommer det finnas möjlighet från imorgon lunch (15/9) till fredag lunch (17/9) att beställa teknologmössan, och som får bäras först när nollan äntligen blir etta! Invigning ska enligt tradition ske genom att dricka punsch ur mösskanten.

Beställningen sker via Orbi och vi ordnar leverans hela vägen till Borgen. Priset kommer ligga på 760 kr och inkluderar mössan med både vinter- och sommarvariant.

Storleksguide finns på tillverkarens hemsida: https://www.crownstudent.com/kundservice/storleksguide

Mer information om teknologmössan går att läsa på
https://kfsab.se/mossor/, men nedan kommer ett kortare utdrag:

"Teknologmössan får endast användas när studenten genomgått TLTHs nollning och kan sedan användas under hela studieperioden. Gäststudenter från utlandet är undantagna från kravet på genomförd nollning. Mössan skall bäras på ett upphöjt värdigt sätt så att Truls (man) och Trula (kvinna) visar allmänhetens förtroende och lojalitet.

Det finns två olika varianter av mössan, den mörkblå vintermössan som bärs mellan den 4 oktober och 30 april och den vita mössan som används efter en mösspåtagningsceremoni på Tegnérsplatsen i Lund den Siste april fram till den 3 oktober. Endast under högtidliga tillfällen får den vita mössan användas under vintertid. På vintermössan kan man, om så önskas, fästa olika nålar med start längst ut på plösen. Den vita mössan hålls ren och fri från bjäfs och krimskrams."

"En spegat som stannar uppe signalerar att man är desperat efter en partner!"

"Tofsen innehåller ett hundratals trådar och enligt gammal tradition och för att hålla tofsen snygg så knyter man en knut längst ut på varje tråd. Den som knyter en knut åt dig måste belönas med en puss för slitgörat!"

Beställ din studentmössa hos Crownstudent.com Vår studentmössa har högsta kvalité som varar hela livet. Designa din studentmössa online. Fri frakt!

13/09/2021

Hejsan Nollan!

Hoppas ni har haft en rolig helg och ser fram emot sista veckans evenemang! En viktig detalj är att PubING som ligger efter blacklightsittningen på onsdag är tyvärr inställd! Vi hoppas att se er på de andra evenemangen i veckan!

/Phøset

11/09/2021

Hejsan Nollan!

Imorgon är det n0llesöndag och regattan! De som kommer medverka under dagen är de som fyllt i formuläret som era phaddrar har gett er i phaddergruppen tingelelING och även några från cheer. Klädkod: ouvve eller eventuella eventkläder

Buss avgår från campus 13.15 (se till att vara där i god tid innan) och landar utanför kc (kemicentrum, sidan mot lophtet) vid ca 14.00. För dem som inte tar buss ner så möts dem där vid samma tid.

Eventet slutar runt 18, vill man då stanna i Lund får man avlägsna sig från området och byta om från ouvve.

Buss erbjuds hem vid 18.30 till campus från kårhuset.

För de som inte kan medverka så kommer eventet att livestreamas här: https://youtu.be/ZK3Lw0rETk0

Hejsan Nollan!Imorgon är det N0llelördag. De som kommer medverka under dagen är de som har fyllt formuläret som ni fått ...
10/09/2021

Hejsan Nollan!

Imorgon är det N0llelördag. De som kommer medverka under dagen är de som har fyllt formuläret som ni fått av era phaddrar i phaddergrupperna ga***NG, kultING och utomjordING. (klädkod: ouvve + eventuell eventklädsel)

Den grupp med respektive uppdrag kommer åka ner och genomföra sitt uppdrag, efter ens uppdrag är slt avlägsnar man sig från området, buss erbjuds hem efter varje uppdrag.

Luphtband (ga***NG)
Buss avgår från campus 8.45 (se till att vara där innan!). Bussen anländer till kårhuset klockan 9.30. För dem som inte åker buss utan tar sig dit själv möts de upp på samma ställe vid samma tid.

Buss går hem 11.40. De som inte tar skjuts hem skall lämna campusområdet och även byta om från ouvve, så ta med ombyte.

Lådbilen (kultING)
Buss avgår från campus 10.00 (se till att vara där innan!). Bussen anländer till kårhuset klockan 10.45. För dem som inte åker buss utan tar sig dit själv möts de upp på samma ställe vid samma tid.

Buss går hem 14.00. De som inte tar skjuts hem skall lämna campusområdet och även byta om från ouvve, så ta med ombyte.

Ballongistapulten (utomjordING)
Buss avgår från campus 12.00 (se till att vara där innan!). Bussen anländer till kårhuset klockan 12.45. För dem som inte åker buss utan tar sig dit själv möts de upp på samma ställe vid samma tid.

Buss går hem 17.00. De som inte tar skjuts hem skall lämna campusområdet och även byta om från ouvve, så ta med ombyte.

För de som inte kan medverka under N0llelördagen så kommer dagen att livestreamas här:

Följ Nollelördagen 2021 arrangerad av TLTH.Schema (med förbehåll för förseningar): 10:00 Luphtband invigs10:10 K Luphtband 10:15 ING Luphtband 10:20 V Lupht...

Här kommer en intresseanmälan till phøsrundan som kommer att äga rum den 16/9. På detta event besöker ni några av våra f...
10/09/2021

Här kommer en intresseanmälan till phøsrundan som kommer att äga rum den 16/9. På detta event besöker ni några av våra favoritbarer i Helsingborg. På barerna sitter någon av era favoritphøs för att ta en øl med er

Datum/Date: 16/9 På detta event går till några av våra favoritbarer i Helsingborg. På barerna sitter era favoritphøs för att ta en øl med er

Hejsan Nollan!Imorgon är det N0llefredag. De som kommer medverka under dagen är de som har fyllt formuläret som ni fått ...
09/09/2021

Hejsan Nollan!

Imorgon är det N0llefredag. De som kommer medverka under dagen är de som har fyllt formuläret som ni fått av era phaddrar i phaddergrupperna witchING och ghostbustING. (klädkod: ouvve + eventuell eventklädsel)

Buss kommer avgå från campus ner till Lund imorgon, fredag klockan 16.15. Bussen anländer till kårhuset klockan 17.15. För dem som inte åker buss utan tar sig dit själv möts de upp på samma ställe vid samma tid.

Det kommer gå buss hem från kårhuset klockan 22.30 till campus för de som fyllt i att de vill ha skjuts hem till Helsingborg. De som inte tar skjuts hem skall lämna campus området och även byta om från ouvve, så ta med ombyte.

Det kommer ej erbjudas mat under kvällen så det kommer ni få ta med/fixa själva.

För de som inte kan medverka under N0llefredagen så kommer dagen att livestreamas här:

Följ Nollefredagen 2021 som arrangeras av TLTH.Schema (med reservation för förseningar):18:00 F ØPH18:05 E ØPH18:10 M ØPH18:15 V ØPH18:20 A ØPH18:25 K ØPH18...

Adress

Universitetsplatsen 2
Helsingborg
25225

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när ING-phøs 2021 postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Kontakta Universitetet

Skicka ett meddelande till ING-phøs 2021:

Dela