Tycho Brahes Elevkår

Tycho Brahes Elevkår En grupp med elever som skapar en minnesvärd och mer givande skoltid för alla som visar stöd genom att bli medlemmar. SOCIETATES, SUPERBIA, EXCELLENTIA

Styrelsen består av följande:

Loren Sarajlic - Ordförande
Emmie Nilsson - Vice Ordförande
Simon Aatig - PR-ansvarig
Tilda Uggla - Evenemangs- och utskottsansvarig
Tyler Clarenbäck - Evenemangs- och utskottsansvarig
Mohammad Nablo - Ekonomiansvarig
Linda Hoang - Medlemsansvarig

Det är dags för den årliga Tych Takes Over Gröningen!! 🥳🎉För att fira att sommaren är här och att skolan närmar sitt slu...
25/05/2026

Det är dags för den årliga Tych Takes Over Gröningen!! 🥳🎉

För att fira att sommaren är här och att skolan närmar sitt slt så kommer vi att ha en rolig eftermiddag med grillad korv, kubb, fotboll och andra aktiviteter! Man får jättegärna ta med sig andra lekar som fotbollar, basketbollar och liknande 🏀

🗓 Datum : 1 Juni
⏰ Tid : 15:30
📍 Gröningen i Helsingborg

Anmäl dig via google formulär för att vara med (det är helt gratis) !!

Har man frågor får man gärna höra av sig. Mer info kan komma så håll ögonen öppna !!

Vi ses alla kårare! 😮‍💨

Kram,
Styrelsen
❤🤍🖤

Det är dags för den årliga Tych Takes Over Gröningen!! 🥳🎉För att fira att sommaren är här och att skolan närmar sitt slu...
25/05/2026

Det är dags för den årliga Tych Takes Over Gröningen!! 🥳🎉

För att fira att sommaren är här och att skolan närmar sitt slt så kommer vi att ha en rolig eftermiddag med grillad korv, kubb, fotboll och andra aktiviteter! Man får jättegärna ta med sig andra lekar som fotbollar, basketbollar och liknande 🏀

🗓 Datum : 1 Juni
⏰ Tid : 15:30
📍 Gröningen i Helsingborg

Anmäl dig via google formulär för att vara med (det är helt gratis) !!

Mer info kan komma så håll ögonen öppna !!

Vi ses alla kårare! 😮‍💨

Kram,
Styrelsen
❤🤍🖤

Kommer du?

Hej, Lukas heter jag. Ekonomiansvarig nu, sysslar med pengar, typHär är lite om mig 🥹
21/05/2026

Hej, Lukas heter jag. Ekonomiansvarig nu, sysslar med pengar, typ

Här är lite om mig 🥹

Hejj alla små kårare! Som ni säkert redan vet så är "Kick Off" en årlig tradition där vi välkommnar alla ettor till gymn...
20/05/2026

Hejj alla små kårare!

Som ni säkert redan vet så är "Kick Off" en årlig tradition där vi välkommnar alla ettor till gymnasiet. Men för att göra eventet mycket roligare så behöver vi er elever!

En fadder är lite av en gruppledare och i början av nästa termin får du chansen att leda dem nya och oerfarna ettorna, dessutom är du med och skapar en oförglömlig start på deras gymnasietid!

Är du intresserad av att vara med på "Kick Off" som fadder? Tveka då inte att skicka ett DM till oss!!

Hejj alla kårare!!Jag heter Stephane och går i Na1a musik. Varit elevkårens skuggare ett tag och nu ersätter jag lilla Y...
20/05/2026

Hejj alla kårare!!Jag heter Stephane och går i Na1a musik. Varit elevkårens skuggare ett tag och nu ersätter jag lilla Y 🥹

Mitt uppdrag är att komma på, redigera och lägga ut inlägg för elevkåren, men jag hjälper även till med annat när det behövs bc im chill like that

Älskar: Musik, att spela bas, hänga med vänner, larpa, min dator, resa, sommarlov, käka vaniljmunkar, håltimmar och inställda lektioner

Hatar: Att plugga, tyskaprov, när folk kallar mig Dora och broccolipaj. Aa och kemi...

Mina favoritämnen är Musik och Engelska, dem andra ämnena snackar vi inte om...

Yessir/ Er PR och media ansvarige 🫡💕

Tja! Yara heter jag, går i NA1A och är styrelsens nya medlemsansvariga!!! Ser fram emot ett roligt år tillsammans med er...
20/05/2026

Tja! Yara heter jag, går i NA1A och är styrelsens nya medlemsansvariga!!! Ser fram emot ett roligt år tillsammans med er!

Mitt ansvar är att hjälpa de som inte är medlemmar än att bli det, så att vi blir ett stort och fint gäng i Tychkåren! Har du idéer, förslag eller funderingar är det bara att höra av dig till mig! 

Utanför skolan ägnar jag mig mest åt serier, musik och scrollande 🙃📱

Fav ämne: rast räknas väl som ett ämne? 

Ogillar banana skids, dålig musik, långsam wifi och när mobilen dör på 1% 😭

Kram kram och vi ses i korridorena 💕 // .hussein

Tja! Yara heter jag, går i NA1A och är styrelsens nya medlemsansvariga!!! Ser fram emot ett roligt år tillsammans med er...
20/05/2026

Tja! Yara heter jag, går i NA1A och är styrelsens nya medlemsansvariga!!! Ser fram emot ett roligt år tillsammans med er!

Mitt ansvar är att hjälpa de som inte är medlemmar än att bli det, så att vi blir ett stort och fint gäng i Tychkåren! Har du idéer, förslag eller funderingar är det bara att höra av dig till mig! 

Utanför skolan ägnar jag mig mest åt serier, musik och scrollande 🙃📱

Fav ämne: rast räknas väl som ett ämne? 

Ogillar banana skids, dålig musik, långsam wifi och när mobilen dör på 1% 😭

Kram kram och vi ses i korridorena 💕 // .hussein

Hejhej☺️jag heter Narita Katbi och går i Na2B, jag är Sabinas högra hand för hon klarar inte sig utan mig🤭sedan är jag u...
20/05/2026

Hejhej☺️
jag heter Narita Katbi och går i Na2B, jag är Sabinas högra hand för hon klarar inte sig utan mig🤭sedan är jag utskotts ansvarig som har kontakt med alla våra kommittéer. Mig kommer ni till när ni behöver hjälp inom era klubbar. Jag lovar att jag kommer på bästa lösningen till er!

Jag tycker om att umgås med mina vänner och jobba på Ham on Rye. Mitt favorit ämne är Kemi ( det är bara för att jag har Anna som lärare🥰)

Jag HATAR när människor kan inte stå för sina ord och erkänna att dom har fel. Men också biologi för olika anledningar….🫪

Tack för mig 🖤❤️🤍

Hejsan!Det är jag Sabina, jag går i Na2b natur natur med biomedicinsk som inriktning! Jag är tillbaka som Ordförande!🔥So...
20/05/2026

Hejsan!
Det är jag Sabina, jag går i Na2b natur natur med biomedicinsk som inriktning! Jag är tillbaka som Ordförande!🔥

Som ordförande är mitt jobb att fördela uppgifter till alla, och se till att all arbete flyter fram så bra som möjligt. Samt att se till att vi gör vårt bästa för att göra skolgången så rolig som möjligt!

Förutom att plugga tycker jag om att hänga med mina vänner, kolla film och lyssna på musik

Ngl at this moment har jag inget favorit ämne…
Jag avskyr lakrits, kemi 2 och att Maria e nu borta..

Puss och kram// Er nya ordförande ❤️

Glada nyheter! Inför student 2027 har vi i kåren startat ett samarbete med ABC-Gruppen. Det innebär att vi kan erbjuda e...
16/04/2026

Glada nyheter! Inför student 2027 har vi i kåren startat ett samarbete med ABC-Gruppen.
Det innebär att vi kan erbjuda er fördelar som rabatter och bättre priser, garantier och årets höjdpunkt mössutprovningen💙

Det kommer att finnas studentmössor i olika prisklasser, mer info kommer efter sommaren!🎓

Ser fram emot studentåret tillsammans!🎉

Adress

Studievägen 4
Helsingborg
25247

Öppettider

Måndag 08:00 - 15:00
Tisdag 08:00 - 15:00
Onsdag 08:00 - 15:00
Torsdag 08:00 - 15:00
Fredag 08:00 - 15:00

Telefon

+4642105738

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när Tycho Brahes Elevkår postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Kontakta Universitetet

Skicka ett meddelande till Tycho Brahes Elevkår:

Dela