22/12/2022
Hej!
Terminens handledare är nu utsedd och det blev Elin Elgeskog på KK i Värnamo!! Stort grattis säger vi från MF. Här kommer hennes motivering:
"Tror Elin är den bästa handledaren jag haft någonsin. Hon lät mig som student vara delaktig och lät mig samtidigt få utrymme att vara delaktig i patientsäker och även reflektera över handläggningen. Hon ställde bra frågor och jag som student kände aldrig att jag blev dömt om jag skulle svara fel, väldigt högt i tak helt enkelt. När det var frågetecken kring schemat såg Elin alltid till att lösa det så det blev bra och lärorikt för oss studenter. Det viktigaste tycker jag ändå var att se hur bra Elin var i bemötandet mot patienterna, det tillåter mig som student att känna mig bekväm och avslappnad i situationer som annars kan bli ganska ansträngda. Hon är en sann inspiration och efter placeringen på kvinnokliniken var jag mer taggad på att bli läkare än på länge”
Vi vill säga ett stort tack till alla som har nominerat och det har varit ett svårt val att göra!! Alla handledare har fått tillbaka sina nomineringar och det har varit väldigt glada miner överallt! Nedan kommer ett litet plock av olika svar vi fick tillbaka:
"Ojdå, tackar ödmjukt för den fina motiveringen. Så glad jag blir. Kul att handledningen uppskattas. Ni studenter, och AT/ST-läkare, är så viktiga för att sjukvården ska kunna fortsätta bedrivas med intresserade och kompetenta medarbetare med en deltagande patient i fokus"
"Wow, vad kul och vad glad jag blir! Det värmer verkligen. Det gläder mig att de känner sig delaktiga och att de får med sig något efter att vi har arbetat ihop. Det är ju inte alltid optimala förhållanden för handledning i den kliniska vardagen"
"Stort, stort tack för ditt mail! Det värmde verkligen! Jag älskar att få våra handledare åt er studenter och ni alla är så duktiga. Så blir så glad att höra och få denna nominering"
"Tack för detta, vilken fin julklapp att få. Utbildningen är det viktigaste vi har tycker jag, så det betyder mycket att det uppskattas av studenterna"
"Alltid lika trevligt med återkoppling. Handledning är typexempel på att "it takes two to tango"; läkarstudenterna är generellt mycket intresserade och motiverade, vilket gör det ännu trevligare att handleda och lära av varandra"
Vi i MF önskar er en riktigt god jul och gott nytt år! 😍