DISK Klubbmästeri

DISK Klubbmästeri Studentkåren DISKs klubbmästeri I Foo Bar hittar du vanligtvis trevliga människor och både mat och dryck till studentvänliga priser.

Pub varje onsdag och sista fredagen i månaden 15:45 - sent
Foo Bar på DSV, Kista (Institutionen för data- och systemvetenskap)


Vi är Studentkåren DISKs alldeles egna klubbmästeri. Varje hösttermin håller KM i den så kallade Trasperioden, perioden då vi tar in nya medlemmar. Man börjar sin KM-karriär som trasa och får sedan under två månader prova på livet som aktiv medlem i KM. Om Razor finner

en värdig får man efter detta bära titeln marskalk. Det hela drar igång en vecka efter Insparken.


🖤💛🖤 STYRELSEN 2025 🖤💛🖤
Klubbmästare: June "KK" Emanuelsson
Vice Klubbmästare: Filippa "Olyckan" Sköld Wulf
Propagandamästare: Alma "Pixel" Wiberg
S*xmästare: Maj "Hodor" Nedfors
Sekretare: Josefina "Galliano" Ferber
Spritis: Erik "Socker" Schöldström
Pungis: David "Iroh" Leander
Extrameister: Alicia "Karat" Roura

Kvällen ni alla har väntat på - Sist ut är det Klubbmästeriets Klubba! Kårens Kanske Klipskaste men också Kaotiska Kapte...
18/03/2025

Kvällen ni alla har väntat på - Sist ut är det Klubbmästeriets Klubba! Kårens Kanske Klipskaste men också Kaotiska Kapten – Kaxig, Kreativ, Konsekvent och Karismatisk - hon Kämpar Konstant för KM:s Kulminering och Kamratskap…

Hej, jag heter KK, mina pronomen är hon/henne och det är jag som Klubbmästare i år.
Det är jag som är ytterst ansvarig för verksamheten och representerar även KM i kårstyrelsen. Jag ser till att allt rullar på helt enkelt, med hjälp av mitt KMS som axlar sina roller.

❤️‍🔥 Vad pluggar du och vilket år?
• Jag plugger Datavetenskap år 1 för andra gången, tagga aldrig ta examen.

❤️‍🔥 Varför heter du KK?
• Jag blev döpt på årsmötet 2023, tack Vogue för ”Kanske Kimchi” som sen blev till KK per Fjårtiz förslag. Numera står det för allt möjligt, det är ingen som vet riktigt. Det beror på vilken dag/nivå av fylla. Men det står aldrig för knullkompis!!!!

❤️‍🔥 Vad ser du mest fram emot under det kommande året i KMS?
• Att bossa runt och trakassera mitt KMS. Kanske vara snäll ibland, och är riktigt taggad på Trasperioden i höst!

❤️‍🔥 Favoritbeställning i Foo Bar?
• Om jag vill bli full, PomPom och sen capsa med det. Om jag är tvärchill blir det Zubr och Tost.

❤️‍🔥 Vad är din guilty pleasure/karaoke-låt?
• Everywhere I Go av Hollywood Undead. Kom på karaokepub så får ni se.

❤️‍🔥 Vad är ditt livsmotto?
• Knas bror men tänk inte på det. Vi existerar literally på en liten sten i rymden.

❤️‍🔥 Om Razor den allsmäktige garanterade dig en önskan, men att du inte får använda den på något gott, vad hade du önskat dig?
• Jag vill att det blir nuclear war, då dör man inte ensam.

❤️‍🔥 Klockan är 03.47, du är i Vemdalen i en Swingerstuga, har inget annat än Peach Tree i kroppen och du kommer antagligen att somna i duschen, vilken frukt hade du varit då?
• En rutten melon🍈

Passa er för nu börjar det närma sig slutet. Sist ut är det klubba-parets presentationer - och vi börjar med vår vice… o...
17/03/2025

Passa er för nu börjar det närma sig slutet. Sist ut är det klubba-parets presentationer - och vi börjar med vår vice… obi dobi dobi dobi doooo

Tjena, mitt namn är Olyckan🩹, mina pronomen är hon/henne and it is I som är Vice Klubbmästare i år ✌🏻😙
Mitt huvudansvar är pubschemat och hålla koll på folks poäng samt vrakningar 😈

❤️‍🔥 Vad pluggar du och vilket år?
• Jag pluggar andra terminen på Interaktionsdesign 😭

❤️‍🔥 Varför heter du Olyckan?
• För att jag är en olycka waiting to happen, i trafiken och allmänt 💀

❤️‍🔥 Vad ser du mest fram emot under det kommande året i KMS?
• Att använda piskan i ölrummet 😈

❤️‍🔥 Favoritbeställning i Foo Bar?
• Vodka redbull + pommes tallrik, it is very good 😋

❤️‍🔥 Vad är din guilty pleasure/karaoke-låt?
• Ikväll igen - Bolaget🫰🏻

❤️‍🔥 Vad är ditt livsmotto?
• Vi lever tills vi dör, så man måste ju ha kul innan💀

❤️‍🔥 Om Razor den allsmäktige garanterade dig en önskan, men att du inte får använda den på något gott, vad hade du önskat dig?
• Alla svar på alla tentor, så jag kan sälja dom 😂

❤️‍🔥 Säg att valet stod mellan att plugga inför en tenta men ditt samvete vill till Fo**ar för du är en mästare på prokrastinering och orkar inte laga mat, vilken frukt hade du varit?
• En svart sapote

Dags att presentera vår fina sekretare 😍Heeej alla fina, mitt namn är Galliano, mina pronomen är hon/henne och det är ja...
16/03/2025

Dags att presentera vår fina sekretare 😍

Heeej alla fina, mitt namn är Galliano, mina pronomen är hon/henne och det är jag som Sekretare i år.
Mitt huvudansvar är att protokollföra vad som sägs på våra möten. Och att se till att alla i sektionen får ta del av det.

❤️‍🔥 Vad pluggar du och vilket år?
• Jag pluggar Datavetenskap, andra året (med rest i alla kurser från första året)

❤️‍🔥 Varför heter du Galliano?
• Under min trasperiod tyckte jag det var smart att dricka en hel flaska Galliano🥲

❤️‍🔥 Vad ser du mest fram emot under det kommande året i KMS?
• Att få dokumentera alla bra (och dumma) beslut🙃 och allt skitsnack💅🏼

❤️‍🔥 Favoritbeställning i Foo Bar?
• Red bull.

❤️‍🔥 Vad är din guilty pleasure/karaoke-låt?
• Ni kommer aldrig få mig att sjunga karaoke (igen) men om ni på något otroligt sätt lyckas är det Unwritten med Natasha Bedingfield

❤️‍🔥 Vad är ditt livsmotto?
• Man kan aldrig spendera för mycket i Foo💸

❤️‍🔥 Om Razor den allsmäktige garanterade dig en önskan, men att du inte får använda den på något gott, vad hade du önskat dig?
• Min examen😭😭

❤️‍🔥 Säg att du är på väg hem en torsdagskväll efter ett slägganrace. Du har på något otroligt sätt lyckats boka en uber och KK leder dig ut. Några sekunder senare ligger hela din prestation på marken (eller det är vad du tror). Du inser att du har fel men då är det försent, du sitter redan i ubern. Du tycker synd om chauffören och vill inte förstöra hans kväll så istället gör du det enda logiska - du spyr i din väska där din nya dator (och hörlurar!) ligger. Vilken frukt hade du varit?
• Krispiga vindruvor🍒

Någon som är sugen på att lära känna våran spritis? 🍾Hej, jag heter S*x* (Stavas 1+5), mina pronomen är Han/Honom och de...
15/03/2025

Någon som är sugen på att lära känna våran spritis? 🍾

Hej, jag heter S*x* (Stavas 1+5), mina pronomen är Han/Honom och det är jag som Spritis i år.
Mitt huvudansvar är att köpa spriten till vår kära Fo**ar.

❤️‍🔥 Vad pluggar du och vilket år?
• Fett oklart

❤️‍🔥 Varför heter du S*x*?
• You’ll have to find out😏

❤️‍🔥 Vad ser du mest fram emot under det kommande året i KMS?
• Trasperioden!

❤️‍🔥 Favoritbeställning i Foo Bar?
• Definitivt pommes och en kanna cider!

❤️‍🔥 Vad är din guilty pleasure/karaoke-låt?
• Help let me go, av Danny Gonzalez (banger - proppis)

❤️‍🔥 Vad är ditt livsmotto?
• Ät dipp och var glad

❤️‍🔥 Om Razor den allsmäktige garanterade dig en önskan, men att du inte får använda den på något gott, vad hade du önskat dig?
• Hade tänkt säga spränga KTH men det hade ju varit gott så jag antar köpt Stormtrooper till Fo**ar.

❤️‍🔥 Om du var singel, och Fjårtiz var singel, vilken frukt hade du varit?
• APELSIIIIN!!!!

Nu är det dags för er att se våran pungis! 🤗🍒👛💰Hej, jag heter Iroh, mina pronomen är han/honom och det är jag som är åre...
14/03/2025

Nu är det dags för er att se våran pungis! 🤗🍒👛💰

Hej, jag heter Iroh, mina pronomen är han/honom och det är jag som är årets Pungis.
Mitt huvudansvar är att se till att DISK KM inte går i konkurs, och Maldiverna 2025 😎🌴🍾

❤️‍🔥 Vad pluggar du och vilket år?
• Jag pluggar affärssystem, första året

❤️‍🔥 Varför heter du Iroh?
• För att jag hade inget bättre för mig, gillar att dricka te ur mina muminmuggar, precis som Iroh! 🍵🧢

❤️‍🔥 Vad ser du mest fram emot under det kommande året i KMS?
• Att ha makt och pilla med excel, samt att umgås med mina nya vänner! 😂🍺🍻

❤️‍🔥 Favoritbeställning i Foo Bar?
• Den gula seltzern LOCAL ääälskar jag 😊

❤️‍🔥 Vad är din guilty pleasure/karaoke-låt?
• SS av Ken Carson 🥷🩸

❤️‍🔥 Vad är ditt livsmotto?
• YEAAH BABY 🗣️🗣️🔥

❤️‍🔥 Om Razor den allsmäktige garanterade dig en önskan, men att du inte får använda den på något gott, vad hade du önskat dig?
• Jag hade tagit över världen.

❤️‍🔥 Om du hade druckit lite för många local och plötsligt minns att du ska gå in i förrådet för att hämta dina capshanddukar du glömde kvar på förra puben (för tredje gången i rad), men när du går ut ur Foo och dörren stängs bakom dig så minns du att din plånbok med access-kortet ligger kvar på bordet i Foo, vilken frukt hade du varit?
• Citron 🍋

Nästa person vi har att lära känna är våran master of s*x 🥵Hej svejs! Jag heter Hodor, mina pronomen är hon/henne och de...
13/03/2025

Nästa person vi har att lära känna är våran master of s*x 🥵

Hej svejs! Jag heter Hodor, mina pronomen är hon/henne och det är jag som s*xmästare i år!!
Det innebär att jag håller på med excel, fixar sittningar, jobbar med excel, bokar utlandsfester och pysslar med excel!

❤️‍🔥 Vad pluggar du och vilket år?
• Jag pluggar Interaktionsdesign, första året🕺

❤️‍🔥 Varför heter du Hodor?
• Jag höll dörren🚪

❤️‍🔥 Vad ser du mest fram emot under det kommande året i KMS?
• Allt folk, känns som man träffar nytt folk varje dörr🚪man öppnar!

❤️‍🔥 Favoritbeställning i Foo Bar?
• Just nu, allt med tranbär (nej jag har inte urinvägsinfektion)

❤️‍🔥 Vad är din guilty pleasure/karaoke-låt?
• young hearts run free av cindi staton är en låt som fastnat på repeat lite för länge och sticker ut från min vardagliga musik.

❤️‍🔥 Vad är ditt livsmotto?
• Jag kan alltid skaffa en till discokula 🪩

❤️‍🔥 Om Razor den allsmäktige garanterade dig en önskan, men att du inte får använda den på något gott, vad hade du önskat dig?
• Att djurgården förlorar alla deras matcher 💚🤍

❤️‍🔥 Om du går på sittning och konsumerar lagom mycket mängder alkohol, somnar hemma lite efter 05 o vaknar (fortfarande vinglig) till att 190k personer sett dina fötter och budar på dem i kommentarerna, men du måste tänka på att klockan är 07:45 o du måste hinna till högskoleprovet - vilket du skriver i traskläder dränkta av dryck från igår, vilken frukt hade du varit då?
• plommon🌳

Nästa person att presentera sig är våran fantastiska Extrameister! 💞Hej, jag heter Karat, mina pronomen är hon/henne, oc...
12/03/2025

Nästa person att presentera sig är våran fantastiska Extrameister! 💞

Hej, jag heter Karat, mina pronomen är hon/henne, och det är jag som Extrameister 2025!

Mitt huvudansvar är att underlätta för mina resterande styrelsemedlemmar och hjälpa till där det behövs! 💞 Så en multitasker med andra ord!

❤️‍🔥 Vad pluggar du och vilket år?
• Jag pluggar Data- och Systemvetenskap, 4:e terminen!

❤️‍🔥 Varför heter du Karat?
• Gillar jag dyra saker, är jag bra på karate eller paddlar jag kayak - ingen som vet vid det här laget✨

❤️‍🔥 Vad ser du mest fram emot under det kommande året i KMS?
• Jag ser väldigt mycket fram emot att få hänga med detta underbara gäng och alla roliga event som vi har att se fram emot under året! 🥰

❤️‍🔥 Favoritbeställning i Foo Bar?
• Toast (med dijon senap såklart! 💅🏻) och Local!

❤️‍🔥 Vad är din guilty pleasure/karaoke-låt?
• Girl on fire! eller någon showtune, don’t make me choose! 🔥🔥

❤️‍🔥 Vad är ditt livsmotto?
• Det löööser sig! 🤗

❤️‍🔥 Om Razor den allsmäktige garanterade dig en önskan, men att du inte får använda den på något gott, vad hade du önskat dig?
• Bygga en tidsmaskin, åka tillbaka i tiden och dricka massa diskokulor! Dom som vet dom vet!🕺🏽🪩

❤️‍🔥 Säg att det är en random måndagskväll i oktober och du är trasförälder på en en vinglande liten båt mitt ute ute på sjön någonstans. Du är samtidigt påväg till en festhytt när du stöter på ett extremt stort antal trasor som alla behöver hjälp med att typ, va ok, och du spenderar istället din kväll som lifeguard i en hytt där det flyter runt massa chokladflingor och skor, för att se till att just denna trasa fortsätter att hålla sig vid liv - Vilken frukt hade du varit?
• Jag hade varit en passionsfrukt! 🧡✨

Dags att presentera årets KMS och traditionsenligt så börjar vi med mig – Pixel – för det är jag som är årets Proppis! J...
11/03/2025

Dags att presentera årets KMS och traditionsenligt så börjar vi med mig – Pixel – för det är jag som är årets Proppis! Jag är ickebinär, så alla pronomen är ok, och mitt ansvar at proppa er fulla med KMS propaganda – men också att ta hand om sociala medier, märken och allmän informationsspridning!🔥

❤️‍🔥 Vad pluggar du och vilket år?
• Jag pluggar Datasystemvetenskap, min sista termin (förhoppningsvis)

❤️‍🔥 Varför heter du Pixel?
• Jag gillar att göra Pixel art, hatar filmen Pixels, är allergisk mot Google Pixel-telefoner, lyssnar på The Pixies, spelade massor med Pixelmon, är alltid i upplösningstillstånd… take your pick

❤️‍🔥 Vad ser du mest fram emot under det kommande året i KMS?
• Designa märken, skrämma trasor och hänga med mitt fantastiska KMS 💖

❤️‍🔥 Favoritbeställning i Foo Bar?
• Pommes och – beroende på hur mycket jag vill irritera personalen – antingen en Whiskey Sour eller en torr cider

❤️‍🔥 Vad är din guilty pleasure/karaoke-låt?
• Jag och 1+5 måste sjunga någon låt av Danny Gonzalez innan året är slut, annars valfri Wicked eller Hamilton-låt

❤️‍🔥 Vad är ditt livsmotto?
• “Life is not a waste of time, time is not a waste of life, now let’s not waste any time, get wasted and have the time of our lives.” – Pitbull

❤️‍🔥 Om Razor den allsmäktige garanterade dig en önskan, men att du inte får använda den på något gott, vad hade du önskat dig?
• Att se till att alla årets trasor alltid hade en liten sten i sin sko… som aldrig riktigt försvann

❤️‍🔥 Säg att du har en inlämning i METOD som din grupp väntar på att du gör din del av, samtidigt som du ska lämna in en DIFO-rapport och har ISBI-omtenta om två dagar, men du är trasförälder och ska på pubrunda med trasorna ikväll, samtidigt som du precis spenderade tre nätter i Norge för din kompis bor numera där, platsen som du hoppas få praktikplats på väntar på ditt mail tillbaka, du har inte sett din partner på en månad, och du har DND att förbereda dig inför imorgon kväll… Hade du sökt till KMS då – eller jag menar – vilken frukt hade du varit?
• R u ok?
❤️‍🔥 Jag är du så du vet nog lika bra som jag
• Ah, så nej…
❤️‍🔥 Jupp… så… frukt?
• Drakfrukt 🐉

DO YOU WANT TO JOIN THE KLUBBMÄSTERI? Tras-applications can be found in our instagram bio and in Foo Bar! To be able to ...
05/09/2024

DO YOU WANT TO JOIN THE KLUBBMÄSTERI?
Tras-applications can be found in our instagram bio and in Foo Bar! To be able to trasa you have to attend at least ONE pub school!
Kom igen det blir kul!😍

22/05/2024
ENGLISH BELOW Hej alla! Våren är här och det betyder att det snart är dags för Valborgspubrundan, woo!VPR går av stapeln...
15/04/2024

ENGLISH BELOW

Hej alla!

Våren är här och det betyder att det snart är dags för Valborgspubrundan, woo!

VPR går av stapeln den 28:e april, då massor av studentpubar i Södertälje, Flemingsberg, Kista såväl som Frescati och KTH campus deltar. För mer info kan ni läsa här: https://www.ssco.se/valborgspubrundan

Vi har fortfarande biljetter kvar efter försäljningen idag, så vi fortsätter sälja dessa imorrn (tisdag den 16:e) i Kårexpeditionen kl. 12-14. Biljetterna kostar 250:- och får köpas av alla medlemmar i DISK.

Hoppas att vi ses där!

————————————

Hey everbody!

Spring is here and that means it’s soon time for the Valborg Pub Crawl (VPR for short), woo!

VPR takes place on April 28th, where loads of student pubs in Södertälje, Flemingsberg, Kista as well as Frescati and KTH Campus participate. Read here for more info: https://www.ssco.se/valborgspubrundan

We still have tickets left after today’s sale, so we will continue selling tomorrow (Tuesday the 16th) in Kårexpeditionen at 12-14 o’clock. The tickets cost 250:- and can be bought by all members of DISK.

We hope to see you there!

DISK KMs event: https://www.facebook.com/share/9NtWdYfjuQsigo1Y/?mibextid=9l3rBW

VPRs event: https://www.facebook.com/share/5c64rUs7AWSz6PW9/?mibextid=9l3rBW

Valborgspubrundan är sedan 1989 en årlig tradition där studentpubar bland Stockholms högskolor och universitet under en dag har öppet för studenter från andra lärosäten. Våra egna busslinjer trafikerar mellan de olika studentpubarna där du får möjlighet att träffa andra studenter från...

01/04/2024

Hej allihopa!! Er favoritvice (hoppas jag 😠) här med lite nyheter! Jag tycker personligen det är väldigt roliga nyheter så hoppas ni känner likadant!!!
💞
I och med att KTH ska flytta från Kista så måste ju QMISK tyvärr lämna Kistan i framtiden och då deras kontrakt skulle förnyas i år valde lokalen att säga upp kontraktet när det var så kortvarigt. Detta är såklart tråkiga nyheter men det är här de roliga nyheterna kommer 🥳🥳
💞
QMISK ska numera ha sina torsdagspubar i vår älskade Foo Bar ❤️❤️❤️ Det här kommer då börja gälla från hösten så vi har lite tid på oss att faktiskt göra detta möjligt!
💞
Vad innebär det här för oss? Jo egentligen inte så mycket, QMISK kommer sköta torsdagspubarna, vi har dock pratat om att vi kanske ska ha möjligheten för lite passbyten mellan QMISK och oss men annars kommer våra onsdags och fredagspubar fortsätta som planerat! Sittningar och caps kommer det vara fler av i Foo, men det är inget vi behöver planera för utan QMISK sköter som sagt det!! En positiv påverkan är att Släggan nu kommer serveras i Foo Bar och vi kanske kan få reda på det hemliga receptet 🍾 DISK kommer även få mer pengar då vi hyr ut lokalen till QMISK
💞
Har ni några frågor så kan ni skriva till mig eller till resten av KMS eller QMISKs KMS! Ha det bäst!!
💞
.. april, april 😇

Adress

Borgarfjordsgatan 6C, Plan 2, Stockholm, Sweden
Kista

Öppettider

Onsdag 15:45 - 03:00
Fredag 15:45 - 03:00

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när DISK Klubbmästeri postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Kontakta Universitetet

Skicka ett meddelande till DISK Klubbmästeri:

Dela