FBI Mästeri

FBI Mästeri Vi är FBI Mästeri, Pol.Kands egna fadderi och festeri. Vi anordnar N0lleP, fester & sittningar för er FBI 22/23

Personal & Logistik - ELIN HARALDSSONHej hörni!💙🩷 Vi har självklart sparat den bästa posten till sist, Personal & Logist...
03/12/2025

Personal & Logistik - ELIN HARALDSSON

Hej hörni!💙🩷
Vi har självklart sparat den bästa posten till sist, Personal & Logistik!
PoL är en relativt ny post, jag är den andra PoL som FBI har haft. Tidigare låg uppgifterna på Chefen och Generalen men nu är det en helt egen post, den bästa posten!

Personal delen innebär att man lägger schema till evenemang och aktiviteter samt att man fixar jobbutbyten till de evenemang där man behöver personal. Inför och under N0lle-P är PoL tillsammans med Generalen ansvarig för faddrarna. Man är då med i fadderansökningsprocessen och ser till att faddrarna har det bra under N0lle-P. Det är även PoL som lägger fadderschemat tillsammans med Generalen.

Som logistik är man ansvarig för logistiken på, innan och efter alla evenemang. Man räknar först ut vad för material som behövs. Sedan på evenemanget ser man till att det kommer till platsen där man ska vara och att det ställs upp och står rätt. Som logistik är man därför också ansvarig för att lösa transport samt att man är inköpsansvarig.

PoL är en post som samarbetar mycket med de andra posterna och PoL har alltid något att göra på alla evenemang. Det är en perfekt post för dig som älskar ordning, reda och kan ha många bollar i luften. Jag kan starkt rekommendera att söka FBI och såklart den bästa posten PoL, lovar att ni inte kommer ångra er! SÖK SÖK SÖK FBI:s Personal & Logistik 26/27!💙🩷

Spons & Tryck - ALEXANDRA JEFFMARHej alla ni!Idag är det min tur att presentera den bästa posten - Spons och Tryck! Som ...
02/12/2025

Spons & Tryck - ALEXANDRA JEFFMAR

Hej alla ni!

Idag är det min tur att presentera den bästa posten - Spons och Tryck!

Som Spons har du ett eget ansvar, arbetar och mejlar företag på egen hand och kan bestämma själv hur du vill fördela din tid med plugg/FBI/fritid och skola. Detta är något som jag ser som den främsta fördelen med just spons!

Arbetet inför Nolle-P sätter igång tidigt på vårterminen. Det är absolut fördelaktigt att vara snabb på bollen och påbörja arbetet inför Nolle-P i god tid, kanske lite tidigare än de andra agenterna, så man slipper stressa när man slänger iväg sina mejl. I Juni bör alla avtal och hur mycket pengar ni fått in vara klart, då det är svårt att få tag på företag under sommaren då alla gått på sommarlooov! Det är även klokt att vara klar då, så att Kassören kan få ett humm om budgeten, och även han kunna planera under sommarlovet vad vi kan/inte kan lägga pengar på. När man ”gjort sitt” under VT kan man sätta mejlen på hyllan, och helt enkelt njuta av Nolle-P och se allt man planerat med de andra bli verklighet!

Som ni märker jobbar jag mycket med Kassören, och gör avstämningar över hur mycket pengar jag har lyckats/inte lyckats få in i kassan. Men jag arbetar även mycket med Info/Pr & Stripp! Inför Monarkken och Suntrip är det mer sak-spons som spelar roll, så då brukar vi samarbeta över vad för priser som ska finnas i Collo, samt vad som ska publiceras på Instagram så att sponsorer blir glada och nöjda och att det följer avtalen vi har skrivit!
Jag har själv tidigare jobbat mycket med sälj och människor, och har en rätt så utåt personlighet, vilket jag har märkt har spelat stor roll för att sponsorer ska nappa på mina spons förfrågningar. Så om du känner igen dig i det - sööök!

Tryck-delen har jag egentligen inte någon befogenhet över, utan vi har ju våran alldeles egna Tryck & Spons som löser det galant. Men, vi samarbetar en del ändå. Om jag eller T&S känner att vi har fastnat, eller har idé torka är hon den första jag brukar bolla idéer hos och be om inspiration!

Juste, jag har störst ansvar över vädret på samtliga evenemang. Så, metrologiska egenskaper som regndans eller andra naturliga ändamål för att generera bra väder är meriterande.

Med det sagt, kan jag verkligen rekommendera att bli sektionsaktiv! Du lär känna de flesta i din sektion, men även hur många som helst på de andra delarna i LIU. Jag har lärt känna ett otroligt gäng, och kommer ha med mig minnena med dem länge! Så SÖÖÖÖK FBI 26/27 och bli mitt kid!!! 🩷🩵🩷🩵

Tryck & Spons - NADJA KÖNIGERHej fina Ettan!😁Nu är det äntligen dags att visa upp en av de roligaste och mest kreativa p...
01/12/2025

Tryck & Spons - NADJA KÖNIGER

Hej fina Ettan!😁

Nu är det äntligen dags att visa upp en av de roligaste och mest kreativa posterna inom FBI - Tryck & Spons! Som Tryck & Spons är det ditt ansvar att designa och beställa olika typer av tryck som FBI behöver. Detta inkluderar affischer, lakan, snygga märken men även t-shirts för Nolle-P, FBI-kläder och sittningshäften. Denna posten har det främsta ansvaret att designa fest-trycken men Info/PR finns där för att ge dig stöd och idéer när det behövs!

Spons delen av posten är betydligt mindre eftersom vi har den fantastiska Spons & Tryck som sköter det mesta, men om Spons skulle behöva någon hjälp är det Tryck & Spons den skulle vända sig till först!

Kort och gott, om du tycker det verkar roligt att vara kreativ och lära sig designa saker borde du definitivt söka Tryck & Spons 26/27!

General - OLLE IRVINGSom General i FBI är jag ytterst ansvarig för planeringen och genomförandet av mottagningsperioden....
30/11/2025

General - OLLE IRVING

Som General i FBI är jag ytterst ansvarig för planeringen och genomförandet av mottagningsperioden. Det innebär att jag håller ihop planeringen, leder gruppen och ser till att allt från idéer till praktiska detaljer faller på plats inför Nolle-P. Jag ser till att alla riktlinjer och deadlines följs och har kontakt med både andra generaler, sektionen och universitetet, vilket ger mig en helhetsbild av allt som händer inför och under mottagningen.

Det roligaste med posten är att man får vara med överallt: hjälpa alla poster, hitta på aktiviteter, vara kreativ och se hur allt vi planerat faktiskt blir verklighet. Det är också kul att märka hur mycket mottagningen betyder för de nya studenterna när de känner sig välkomna och hittar sin plats.

Samtidigt är generalposten en väldigt utvecklande roll där man lär sig massor om ledarskap, samarbete och problemlösning. Att balansera arbetet med vardagen och skolan kan vara utmanande, men känslan när allt faller på plats gör jobbet mer än värt. En oförglömlig upplevelse! - SÖK GENERAL!!

Info/PR & Stripp - ANNIE LINDQUISTHallå på er!! Det har blivit dags att presentera den allra bästa posten!!!!!Som Info/P...
29/11/2025

Info/PR & Stripp - ANNIE LINDQUIST

Hallå på er!! Det har blivit dags att presentera den allra bästa posten!!!!!

Som Info/PR & Stripp sträcker sig ens ansvar över huvudsakligen tre olika områden inom FBI. Info-delen av posten innebär att du för all information och kommunikation inför våra evenemang. Det kan exempelvis handla om att skriva evenemangsbeskrivningar eller att besvara frågor på sociala medier, men kort och gott är man FBIs primära kontaktperson vid frågor eller liknande från andra studenter.

Som Info/PR & Stripp har man därmed även det yttersta ansvaret för alla FBIs sociala medier, som instagram, facebook och vår hemsida. Något som också blir viktigt när det kommer till PR-delen av posten. Som PR-ansvarig har man huvudansvaret för FBIs marknadsföring. En stor del av detta består av att boka lunchtävlingar och PR-utbyten med andra festierier inför större evenemang och fester. Tryck & Spons har det primära ansvaret för allt tryck, men det faller sig ofta naturligt att man som PR-ansvarig hjälper till med design och dylikt.

Strippansvaret innebär att man är ansvarig för att boka in eventuella stripp, och då även kontrollera att resten av gruppen lär sig all koreografi i tid genom att boka in strippövningar och liknande.

Posten som Info/PR & Stripp är perfekt för dig som gillar att vara kreativ, prata med andra människor och tycker det verkar kul att få vara med på ett hörn på samtliga delar av arbetet. Jag kan VARMT rekommendera att engagera sig i studentlivet, du får lära känna så många nya kompisar och får minnen för livet! Så SÖK SÖK SÖÖÖÖÖK FBI 26/27!!💙🩷

Husmor - VILLE PETTERSSONAtt vara Husmor är inte bara otroligt roligt, utan även ärofyllt då FBI är helt ensamma att ha ...
28/11/2025

Husmor - VILLE PETTERSSON

Att vara Husmor är inte bara otroligt roligt, utan även ärofyllt då FBI är helt ensamma att ha Husmor som post! Posten innebär kort ett hopslag av “Öl&bar” plus mat. Det är alltså jag som ansvarar för inköp, tillredning och genomförande av allt som hör dryck och mat till. Det kan vara eventuella försäljning och alkoholtillstånd till att hålla övriga agenter mätta och belåtna. Dock faller inte sittningarna på kårhusen under mitt ansvar utan vår fina “Sittning och Gyckel”. Nyckeln till framgång är ett tätt samarbete med kassören, hans marginaler budgetar osv.

På fest agerar Husmor barchef. Vad det innebär behöver vi inte gräva i nu men man är chef och får ha radio med hörsnäcka. Ballt. Förutom allt det andra roliga får man även vara FBIs representant för N0llans första kravall, Kravaletten.

Vill du ha Lius mest unika post? Gillar du mat och dryck? Vill du veta vad hemligheten är bakom LiUs (världens) bästa fulvin? Då är det DIG jag vill ha. SÖK så får du träffa helt otroliga människor och göra något otroligt roligt som du aldrig får chansen till igen

Sittning & Gyckel - ALVA GUNNARSHej på er! Jag tänkte presentera den roligaste posten!Posten sittning och gyckel har som...
27/11/2025

Sittning & Gyckel - ALVA GUNNARS

Hej på er! Jag tänkte presentera den roligaste posten!

Posten sittning och gyckel har som ni hör två stycken huvudområden- sittningar och gyckel! Den första delen sittning innebär att jag är ansvarig för allt som har med sittningar och mat på kårhus att göra! Min främsta uppgift är att jag bokar och planerar alla roliga sittningar, gör en bordsplacering som förhoppningsvis alla blir nöjda med och sköter kontakt samt dialog med de olika kårhusen inför och under sittningarna! Det är även jag som fixar underhållning till sittningarna, gör ett schema för kvällen, bestämmer menyn och tema! Sen får jag utse kvällens tempo och vilka som ska vara TM!!! Inför sittningarna jobbar vi mycket i grupp för att bolla idéer och andra tankar inför sittningarna!

Jag samarbetar främst med Info PR/stripp inför sittningarna då vi hon anmälningsformulär, lägger ut ett evenemang och informerar alla om sittningarna! Även tryck och spons hjälper till mycket inför sittningarna genom att göra sånghäften, namnlappar och märken! Det kan vara mycket att göra inför en sittning och ibland blir det stressigt, men med bra framförhållning går det alltid väldigt bra! Och det absolut bästa är att se allt gå i lås under sittningen vilket är värt arbetet alla dagar i veckan!🩷💙

Den andra delen av min post är gyckel vilket innebär att jag skriver gyckel, håller i gyckelövningar, bokar gyckel och tar emot alla gyckelförfrågningar! Självklart behöver man inte skriva alla gyckel själv, utan endast se till att det blir gjort. Det finns heller inga krav på att vara musikalisk, men är alltid ett plus i kanten och en stor fördel som gyckel! Är du tondöv utan någon taktkänsla kan det bli en utmaning, men inget är omöjligt…

Som sittning och gyckel är man även dekoransvarig vilket är ett superkul och kreativt arbete! Detta gäller främst på sittningar men även på fester vi arrangerar under året som exempelvis monarkken! Mitt jobb är att beställa dekor, få den godkänd och i vissa fall även göra dekoren från scratch! Det är allt den ballongbågar, foto väggar och vimplar! Här gäller det att tänka kreativt och låta fantasin styra! Den enda begränsningen är kassören!

Posten sittning och gyckel passar perfekt för dig som är kreativ och nytänkande samtidigt som du är duktig på att planera och strukturera! Sök och bli en del av världens bästa FBI familj och det roligaste släktet sittning och gyckel! SÖK SÖK SÖK!! Det är något du aldrig kommer ångra🩷💙🩷💙

Biljett & Bokning - ELIN ANDERSSONHello!!! Idag ska jag presentera lite mer om min fantastiska BoB- post, den är uppdela...
26/11/2025

Biljett & Bokning - ELIN ANDERSSON

Hello!!! Idag ska jag presentera lite mer om min fantastiska BoB- post, den är uppdelad i två delar som är Biljett och Bokning. Min favoritdel i posten är att man får jobba mycket tillsammans med alla poster inom FBI och alltså vara en del av skapandet av alla våra evenemang under året. Ytterligare så är arbetet väldigt konkret och du kan till stor del planera ditt arbete efter ditt egna schema. (Det hjälper mycket om du är ute i tid, speciellt på bokningsdelen).

Biljettdelen: Denna del av posten får du jobba mycket med fina fina Orbi, det finns mycket åsikter kring orbi men jag tycker jag är väldigt kul då man får jobba mycket med problemlösning och du kan i princip börja med evenemangen hur tidigt du vill förutom lite mer just kring biljettsläppet. Utöver Orbi får du även samarbeta mycket med BoB i andra festerier kring biljetter och andra samarbeten. Under Nolle-p är biljettdelen lite mer varierande då inte allt är på orbi men ändå kul att testa olika sätt och hitta olika lösningar.

Bokningsdelen: I bokning ingår det att boka alla platser inför Nolle-p, skaffa tillstånd, boka mötesrum och boka platser vi har event på förutom lokal för finsittningar. Denna delen jobbade jag mest med under planeringen för nolle-p tillsammans med generalen för det är en del logistik bakom det, men det var spännande och även här fick jag samarbeta mycket med BoBs från andra fadderier och mästerier och lärde känna många.

Kort och gott så är BoB-posten ganska administrativt lagd men man har väldigt mycket frihet att planera sin egen tid som man vill och arbetsbördan är relativt jämn under året förutom vid de större eventen som MonarKKen och inför Nolle-p. Som BoB får man även vara en del av att skapa alla de olika eventen som FBI har och man får se eventet formas från början till slut. Och sist men inte minst får man lära känna massa nya roliga människor och lära sig massor bra saker.

SÖK BOB 26/27 !!!!!!!

Kassör - THEO HALLÉN KARLSSONSom kassör har jag det övergripande ansvaret för vår ekonomi. Det innebär att jag budgetera...
25/11/2025

Kassör - THEO HALLÉN KARLSSON

Som kassör har jag det övergripande ansvaret för vår ekonomi. Det innebär att jag budgeterar, bokför och har koll på alla in- och utbetalningar som rör våra evenemang. Kort sagt: jag ser till att FBI går runt ekonomiskt – för utan pengar, inget FBI.

Som kassör jobbar man nära alla poster i FBI, men framför allt med Jag samarbetar dagligen vår fina husbror Ville, samt Elin personal och logistik som sköter många av inköpen till våra event – allt från mat och dryck till diverse förnödenheter. Jag jobbar också tätt ihop med Alva som håller i sittningarna ohc köper in dekor där det behövs både planering och budgetering, samt med Elin, vår eminenta BoB, som ansvarar för alla bokningar.

Rollen passar dig som gillar struktur, har koll på läget och inte är rädd för att hålla ordning på både kvitton och konton, och galna spenderings ideér. Man får mycket ansvar, lär sig massor och är en central del av att våra event faktiskt kan bli av. Så om du vill vara den som håller FBI rullande – sök kassör!

Jag ser fram emot att få svara på era frågor, så jag hoppas jag får många jag kan förklara varför just kassören är den viktigaste men också roligaste posten 😉. Sen tycker jag även att ni ska ta och komma på sök FBI-puben nästa torsdag (4/12) på HG.

Chef - TILDA WALLERFELTSom chef bär man det yttersta ansvaret för FBI, vilket innebär att man delegerar ut arbete och se...
24/11/2025

Chef - TILDA WALLERFELT

Som chef bär man det yttersta ansvaret för FBI, vilket innebär att man delegerar ut arbete och ser till att allt blir klart inför deadline. Det innebär även att man finns där och stöttar de andra agenterna där det behövs hjälp och agerar i stort sett som deras högra hand. Man får också äran att företräda FBI i både FLiNS, StuFF och i föreningen för LIU:s samtliga festerier (FF) där man för FBI:s talan och får dessutom lära känna massa nytt roligt folk!

Chef-posten passar dig som är positiv, lyhörd och tycker om att leda arbetet, sätta upp mål och ha koll på läget (som chef krävs det att du har ett stort förtroende för de andra agenterna, FBI är inget one-man-job!!).

Sök CHEF till FBI 26/27, jag lovar att du inte kommer ångra dig!

Adress

Linköping

Öppettider

12:00 - 13:00

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när FBI Mästeri postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Kontakta Universitetet

Skicka ett meddelande till FBI Mästeri:

Dela