Handels- och administrationsprogrammet Västerhöjd Skövde

Handels- och administrationsprogrammet Västerhöjd Skövde Det nya Handels- och administrationsprogrammet Är du kreativ, serviceinriktad och vill arbeta med människor?

Då är Handels- och administrationsprogrammet något för dig! Handels- och administrationsprogrammet handlar om hur man driver ett företag och hur man kommunicerar med sina kunder. Du läser ämnen som ekonomi, administration, handel, näthandel, kommunikation och marknadsföring. I det nya Handels- och administrationsprogrammet finns två inriktningar att välja mellan, handel och service eller administr

ativ service. Handel och service
Här får du en bra grund för ett framtida arbete inom handels- och servicesektorn. Du får verklighetsförankrade kunskaper om hur man jobbar med inköp, försäljning, exponering och marknadsföring inför en framtida anställning. Administrativ service
Inriktningen ger dig kunskaper i att arbeta med nätbaserad försäljning via nätbutiker. Här utvecklar du din förmåga att strukturera, arbeta kreativt och träna dig i administrativt arbete. Båda inriktningarna driver ett UF-företag i år tre och har minst 15 veckors APL, arbetsplatsförlagt lärande, i en butik, nätbutik, i receptioneller på kontor.

03/05/2011

Grattis Jeanette i HP3 som ännu en gång tagit sig vidare i gallringen i tävlingen om bästa webbutik som Webbstjärnan anordnat! Nästa gallring görs imorgon och vi håller tummarna tills de värker!

03/05/2011

Tack alla treor för era fina och intressanta presentationer av era projektarbeten!

14/04/2011

Vi grattulerar Jeanette i 3:an som gått vidare i första sållningen i Webbstjärnans tävling om bästa webbutik!!

07/04/2011

Idag hade vi besök av några nior som ville hälsa på och se hur vi har det. Mycket trevligt! Är det någon mer som vill hälsa på hos oss på programmet är det bara att mejla Sofia på [email protected].

06/04/2011

Regnet öser ner men solen skiner alltid på Handelsprogrammet!

01/04/2011

Vill ni som går i åk 9 komma på besök hos oss för att se hur vi har det? Skicka ett mejl till [email protected]

30/03/2011

Idag är alla våra tvåor på studiebesök i Ullared på GEKÅS. Ska bli spännande att se vad de har att berätta när de kommer tillbaka. Det blir nog en hel del gula kassar med hem också!

25/03/2011
25/03/2011

Önskar alla våra UF-företag ett stort lycka till på Våga vara egen-mässan i helgen!

Det nya Handels- och administrationsprogrammet

25/03/2011

Här kan du läsa mer om det nya Handels- och administrationsprogrammet på Västerhöjdsgymnasiet!

24/03/2011

Välkomna till mässan Våga vara egen där våra treor deltar med sina UF-företag. Mässan är i år i Vara den 26 mars klockan 11:00-15:00.

Adress

Gymnasiegatan 1
Skövde

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när Handels- och administrationsprogrammet Västerhöjd Skövde postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Kontakta Universitetet

Skicka ett meddelande till Handels- och administrationsprogrammet Västerhöjd Skövde:

Dela