Student- och Doktorandombuden vid Karolinska Institutet

  • Hem
  • Sverige
  • Solna
  • Student- och Doktorandombuden vid Karolinska Institutet

Student- och Doktorandombuden vid Karolinska Institutet Ombuden vid Karolinska Institutet (KI) är en oberoende instans som ska ge råd och hjälp till studenterna och doktoranderna under studietiden.

Ombuden är en oberoende instans som du, som student eller doktorand, kan vända dig till med frågor angående Karolinska Institutets regelverk, eller som stöd i konflikter eller andra uppkomna situationer under din tid vid KI.

Ärenden behandlas konfidentiellt, det är alltid avgiftsfritt och finns till för ALLA studenter och doktorander, oavsett medlemskap i Medicinska Föreningen eller Odontolog

iska Föreningen eller inte. Tveka aldrig att höra av dig till ombuden, då arbetet går ut på att både stödja enskilda studenter och doktorander, samt verka för bättre villkor för alla vid KI. Vi nås på nedanstående kontaktuppgifter:

[email protected]

Det är lite vemodigt att skriva dessa rader, men allt har sin tid, och nu är det dags mig att vända blad och gå vidare i...
02/04/2025

Det är lite vemodigt att skriva dessa rader, men allt har sin tid, och nu är det dags mig att vända blad och gå vidare i yrkeslivet. Ni studenter och doktorander har fyllt den här fantastiska resan med oförglömliga ögonblick, skratt, lärdomar och ovärderliga möten. Jag är djupt tacksam för alla som har funnits med längs med vägen och delat dessa stunder med mig. Ni har bidragit mer än ni anar, och jag bär med mig varje minne med värme.

Jag känner mig trygg med att lämna er i Therese vana händer och snart har hon en ny kollega efter mig som kommer hjälpa henne med att stötta er alla.

Tack för allt – jag hoppas att våra vägar korsas framöver och att vi ses på nya äventyr ✨

Ta hand om er! Kram Nazira

Tack fina Elisabet för idag ❤️                                      __________________________________I dag mötte jag KI...
14/02/2025

Tack fina Elisabet för idag ❤️
__________________________________

I dag mötte jag KI:s student- och doktorandombud Therese och Nazira, för att samtala om arbetet och vårt gemensamma intresse - att finnas som ett stöd på olika sätt under tiden som student och doktorand.

Vi konstaterar att det är bra att ha varandra! ❤️Både för att kunna ge ett så bra stöd som möjligt, men också för att kunna bolla olika frågor där det är bra med skilda kompetenser.

Nu är det dags för helg! ♥️

Idag välkomnar vi de nya studenterna som börjat 😊
24/01/2025

Idag välkomnar vi de nya studenterna som börjat 😊

Idag är vi på konferens  i Uppsala över dagen med våra ombudskollegor från Stockholm och Uppsala 😊
26/11/2024

Idag är vi på konferens i Uppsala över dagen med våra ombudskollegor från Stockholm och Uppsala 😊

Även torsdagen bjöd på ett lika fantastiskt program ☺️ dagen började med besök av föreläsaren Johan Pettersson (https://...
21/11/2024

Även torsdagen bjöd på ett lika fantastiskt program ☺️ dagen började med besök av föreläsaren Johan Pettersson (https://bit.ly/3Oj064i) som pratade med oss om jargonger och språkbruk. Det var många aha-upplevelser samt nya insikter i hur vi samtalar med varandra på våra respektive arbetsplatser men även i våra möten med studenter och doktorander.

Efter lunchen så hade vi Carl Braunerhielm och Pontus Kyrk från UKÄ som pratade om tillsyn och utbildning på forskarnivå. Efter en go'fika 🍩🍪 fick vi besök av Tony Pansell som biträdande studierektor vid Institutionen för klinisk neurovetenskap (CNS) som pratade om de kliniska doktorandernas arbetsmiljö. Otroligt viktiga inspel från båda passen just rörande våra doktorander.

Avslutningsvis bestämde vi oss för att kollegorna i Norge ska vara värdar för nästa års konferens 🇳🇴🥰

Som ni vet så var vi värdinnor för den Skandinaviska ombudskonferensen den 16-17 oktober och vi hade ett fantastiskt pro...
19/11/2024

Som ni vet så var vi värdinnor för den Skandinaviska ombudskonferensen den 16-17 oktober och vi hade ett fantastiskt program. Efter förmiddagens föreläsning av Josef Ram som handlade om det inre och det yttre samtalet, så lunchade vi på restaurang Nanna Schwartz och reflekterade över Josefs föreläsning som berörde oss alla.

Sedan bjöd eftermiddagen på föreläsning om lika villkor samt ett besök av KI's funkis-samordnare Viktoria Hansson som pratade om pedagogiskt stöd.

Äntligen är det dags för den Skandinaviska ombudskonferensen 🙌🏻 Jag och Therese står i år som värdinnor för konferensen....
16/10/2024

Äntligen är det dags för den Skandinaviska ombudskonferensen 🙌🏻

Jag och Therese står i år som värdinnor för konferensen. Vi är så otroligt glad och stolta över att få visa upp vårt fina kårhus och campus 😊

Vi har två fantastiska dagar framför oss med många intressanta samtal och föreläsare.

Halva sommaren har nu gått och snart börjar terminen igen! Vad har ni hittat på? Solat, badat, ätit god mat och en massa...
25/07/2024

Halva sommaren har nu gått och snart börjar terminen igen! Vad har ni hittat på? Solat, badat, ätit god mat och en massa glass? Läst böcker eller lyssnat på poddar? Berätta och glöm inte att vi ser fram emot en kaffe eller två med er när höstterminen drar i gång!

Halva ombudsduon är fortfarande på semester och den andra har börjat jobba igen lite smått 😊 min semester ägnades åt hänga med familjen, läsa lite böcker, gå på bio och titta igenom en massa Netflix serier (tack älskade systerdotter för lånet)!

Kram och njut av resterande lediga soliga dagar! /Nazira

Det kan inte undgå någon att sommaren är här ☀️🍉 snart är terminen också slt 🥹 vad är ert roligaste minnen från detta l...
23/05/2024

Det kan inte undgå någon att sommaren är här ☀️🍉 snart är terminen också slt 🥹 vad är ert roligaste minnen från detta läsår? Vad ser ni mest fram emot under kommande sommarledighet?

Jag tycker att läsåret HT23/VT24 började fantastiskt bra med att kansliet på MF blev fulltaligt efter att våra kollegor Julia och Linda började jobba med oss 🥰

Inför sommaren så längtar jag efter att få läsa böcker från mina ”högar” som jag inte har hunnit/kunnat läsa.

/Nazira 🧕🏻

Today we had the opportunity to talk with a bunch of PhD-students at the introduction course 😊 we enjoyed every moment a...
24/04/2024

Today we had the opportunity to talk with a bunch of PhD-students at the introduction course 😊 we enjoyed every moment and please, if you see us ombuds around campus feel free to stop us and say hi!

Adress

Nobels Väg 10
Solna
17165

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när Student- och Doktorandombuden vid Karolinska Institutet postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Dela