Fadderiet VT16 Good vs. Evil - Föreningen Ekonomerna

Fadderiet VT16 Good vs. Evil - Föreningen Ekonomerna HEJ! Här kommer vi lägga upp massa kul information gällande Fadderiet VT16 - Good vs. Evil! Gilla denna sidan så missar ni ingenting! KRAM / Era generaler

Lite drygt halva Fadderiet har nu gått och lördagens Finsittning närmar sig! Under denna kväll kommer vi utöver att pris...
07/02/2016

Lite drygt halva Fadderiet har nu gått och lördagens Finsittning närmar sig! Under denna kväll kommer vi utöver att prisa bästa lag med bland annat donationspriset till välgörenhet på 10 000 kr även prisa några fler.

Ni är alla helt fantastiska men under varje Fadderi finns det några som utmärker sig lite extra med engagemang och glädje och detta skall nu uppmärksammas! Vi vill nu veta vilka just DU tycker förtjänar ett omnämnande och ett litet pris. Skicka in en kort motivering för dessa kategorier till [email protected] senast onsdag 10/2 kl 23.59!

Har någon gjort något hedersvärt för någon annan under dessa veckor vill vi även få reda på detta! :)

När ni röstar på bästa utklädnad får ni gärna skriva både namn (om ni vet) och vad personen hade för utklädnad!

Ses imorgon på Amazing Race! :D

TJA ALLA UNDERBARA! Hoppas att ni är lika taggade som vi inför imorn - för det kommer verkligen bli en sån sjukt rolig k...
04/02/2016

TJA ALLA UNDERBARA!

Hoppas att ni är lika taggade som vi inför imorn - för det kommer verkligen bli en sån sjukt rolig kväll!

Efter nya stridigheter på laserdome, i dodgeball och i välgörenhet har Sherifferna befäst sin ledning i jakten på segern med Tjuvarna som ny tvåa! Ha dock i åtanke att era utklädnader imorn ger riktigt mycket poäng och Amazing race på måndag likaså, så fortsätt kämpa!! :D

Vi råder därför även alla grupper att börja fundera på till vilken välgörenhetsorganisation ni vill att 10 000 kr ska doneras ifall just er grupp vinner!

Avståndet mellan Goda och Onda är även det litet, så fortsätt kämpa!

Ses imorn! :D

/ Los Generalos

Imorgon är det dags för oss alla att inta PURE (Birger Jarlsgatan 29) för ännu en GRYM kväll tillsammans! Temat för kväl...
28/01/2016

Imorgon är det dags för oss alla att inta PURE (Birger Jarlsgatan 29) för ännu en GRYM kväll tillsammans! Temat för kvällen är Black and White, där alla onda grupper (Gangsters, Tjuvar och Förrymda Fångar) klär sig i svart och alla goda grupper (Poliser, Detektiver och Sheriffer) klär sig i vitt.

De 100 första bjuds på en drink och följande priser gäller i barerna fram till 00.30 när du visar upp fadderietarmbandet:

Öl/cider 45:-
Vin 70:-
Kvällens Drink 96:-

Armbanden gäller istället för lista fram till klockan 23:00, så var där i tid och ha på er armbanden så ses vi imorn! :D

TAGGA TILL KOMMER BLI SÅ SJUKT KUL! :D

/ Era Generaler

Första veckan går mot sitt slt och vi hoppas att ni är nöjda och glada över det mottagandet ni fått! Vi är otroligt gla...
24/01/2016

Första veckan går mot sitt slt och vi hoppas att ni är nöjda och glada över det mottagandet ni fått! Vi är otroligt glada att så många varit med på aktiviteterna och vi hoppas verkligen att ni fortsätter komma, för det kommer bli roligare och roligare!! :D

Torsdagens slag på bowlingbanorna ledde till ett skifte i toppen då The Wild Sheriffs har tagit över ledningen efter imponerande spel!

Nu när vi kliver in i vecka två är alla de faddrar som varit i Val Thorens hemma och vi lägger i ytterligare en växel när tävlingarna fortsätter nu på onsdag med Laserdome! Be there or be square!

/ Era generaler

Snart Lördag och vi gräver nu ned stridsyxan för helgen och minglar med resten av världen istället! Föreningen Ekonomern...
22/01/2016

Snart Lördag och vi gräver nu ned stridsyxan för helgen och minglar med resten av världen istället! Föreningen Ekonomerna och Fadderiet tillsammans med SBP (välkomstprogrammet för utbytesstudenter) är nu stolta att presentera en helnatt på Solidaritet. Här kommer vi festa tillsammans, hela Fadderiet och de nya utbytesstudenterna, på en av Stockholms bästa klubbar.

Era Faddrar kommer styra förfester och vi ses sedan på Solidaritet SENAST kl. 23:00!!

Väl där så har alla nya studenter gratis inträde (om man kommer före kl. 23) och specialpriser i baren, mot uppvisande av armband.

Öl - 45 kr
Cider - 45 kr
Vin - 70 kr
Kvällens drink - 90 kr
Chaser (2 cl shot) - 45 kr

Utöver detta så kommer Fadderiet och SBP ha en egen V.I.P-del där alla som kommer innan 23:00 bjuds på 1 glas Cava! De 100 första som kommer får även ytterligare ett glas Cava.

!!!!! VIKTIGT !!!!!

För att få gratis inträde och Cava så gäller det att man har skrivit upp sig på listan, senast kl 12.00 på Lördagen, har på sig sitt armband (det gröna ni fick på introdagen) och kommer före 23:00! Som vanligt så måste även legitimation medtagas.

Studenter under 22 år (21 och yngre alltså) skriver upp sig här:
https://docs.google.com/a/foreningenekonomerna.se/forms/d/1BD1xMSr7azDX4vkNh7Szdk5uGI2FVCK4JoPdSOTK_9k/viewform

Studenter 22 och äldre skriver upp sig här:
https://docs.google.com/a/foreningenekonomerna.se/forms/d/1pdy_ZfRHFOOBCHRAWVK47gtmzI43dhtRENd2DyhkIrQ/viewform

Skulle det vara så att ni kommer senare än 23:00 så kommer ni som är under 22 inte komma in, och ni som är 22+ kommer få betala och ej få ta del av gratis Cava.

Så nu laddar vi om, släpper loss och ses på SOLIDARITET!

//Föreningen Ekonomerna och era Generaler

Efter en lång dag av föreläsningar och sedan tävlingar så har nu alla nya, underbara, Micronomer samlat ihop sina första...
20/01/2016

Efter en lång dag av föreläsningar och sedan tävlingar så har nu alla nya, underbara, Micronomer samlat ihop sina första poäng! Både för sitt lag och för sin sida.

Vi är här stolta att presentera topp 3 och vill även påminna alla om att poängsamlingen fortsätter, redan imorgon! Bowling på Kungsholmens imorgon (Torsdag), vi möts där senast 19.45! Be there or be square ;)

// Era Generaler

13/01/2016

Hej och välkomna alla nya Micronomer!

Ja, Micronomer är vad ni kommer kallas fram tills det att Fadderiet är slut. Fram tills dess kommer vi ha fem fartfyllda veckor med tävlingar, mingel, fester, företagsbesök och mycket annat!

Via Fadderiet kommer ni lära känna massa andra nya studenter som studerar samma kurser som ni gör 😃 Mycket nya vänskapsband kommer bindas och massor av lärdom kommer finnas att få från varandra!

Nu blickar vi framåt och längtar tills vi får möta er alla på introdagen i Kräftriket den 18 Januari!

Tills dess, ta hand om er och tveka inte på att ringa eller maila någon av oss Generaler eller era faddrar om ni har några frågor om introdagen eller så!

// Christoffer och Martin, Era Generaler

Adress

Kräftriket Hus 8C, Roslagsvägen 101
Stockholm
11419

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när Fadderiet VT16 Good vs. Evil - Föreningen Ekonomerna postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Dela