W-dagarna är en programvecka som ordnas av och för studenter på Civilingenjörsprogrammet i Miljö- och Vattenteknik vid Uppsala Universitet. Syftet med dagarna är att ge studenterna chans att komma i kontakt med framtida potentiella arbetsgivare samt en möjlighet för företagen att marknadsföra sig mot miljö- och vattenteknikstudenter. W-dagarna är även ett tillfälle där studenterna har möjlighet a
tt träffa gamla W:are, så kallade alumner, och andra personer med anknytning till programmet. Under W-dagarnas första dagar kommer olika kvällsaktiviteter och lunchföredrag anordnas. Torsdagen är själva mässdagen, även kallad W-dagen. Iår kommer veckan startas med Wasquen - vilket är en finsittningen för w-dagarna. Ansvarig för W-dagen 2022 är projektledare Maria Mattson (W4), vice projektledare Ella Vasseur (W2), företagsansvarig Isabell Stenberg (W4) och eventkoordinator Frida Brännlund (W4), vilka arbetar tillsammans med en kommitté för att göra W-dagarna till de bästa hittills.