Lärargeneraler Uppsala

Lärargeneraler Uppsala Lärargeneralernas Facebooksida! Här kan ni kontakta oss.

Vi välkomnar er till det andra faddermötet som håller hus nu på måndag 11/5, 17:15 i Eva Netzelius! Nu finns även lagen ...
07/05/2026

Vi välkomnar er till det andra faddermötet som håller hus nu på måndag 11/5, 17:15 i Eva Netzelius! Nu finns även lagen upp i gruppen ”Lärarfaddrar och veteraner HT26” så run don’t walk till Facebook för att kika!!

Vi är så PEPPADEE!🤩🤩

Tack till alla som kom idag!! Vi är så otroligt peppade på höstinsparken med er, det kommer bli helt amazing!! Var ni in...
20/04/2026

Tack till alla som kom idag!! Vi är så otroligt peppade på höstinsparken med er, det kommer bli helt amazing!! Var ni inte där så frukta ej, vi har lagt upp en story med en länk till facebookgruppen där fadder- och veterananmälan finns! Anmäl er NUUU!!🕺🕺🕺

STOOORT GRATTIS till High School Musical som vann  vårinsparkens turnering av spökboll!!❤️🏀 Och hörrni vilken stämning v...
17/01/2026

STOOORT GRATTIS till High School Musical som vann vårinsparkens turnering av spökboll!!❤️🏀 Och hörrni vilken stämning vi har haft idag!! Ett jättestort tack till för att ni ville hänga med oss idag, ni är underbara! Glöm inte att följa de på Instagram så missar ni inga av deras roliga aktiviteter!🤩

Vi vill även passa på att tacka alla för en OTROLIG start på insparken!! Vi saknar er redan(😢), men passa på att vila upp er inför skolstart och resterande insparksveckorna, det ska vi generaler göra!!😴🩷💙❤️💚

TACK för att vi fick hänga med er lag igår!!! Vi är orimligt taggade på ikväll, vi ses snaaaart!🩷💙❤️💚
16/01/2026

TACK för att vi fick hänga med er lag igår!!! Vi är orimligt taggade på ikväll, vi ses snaaaart!🩷💙❤️💚

Kära reccar!!! STORT lycka till idag på första skoldagen! Kom och mingla med oss och så ses vi ikväll 18:30!!!💙💙
15/01/2026

Kära reccar!!! STORT lycka till idag på första skoldagen! Kom och mingla med oss och så ses vi ikväll 18:30!!!💙💙

Hej alla!! Nu är det äntligen dags för mig att presenteras! Imorgon smäller det och jag ser så sjukt mycket fram emot at...
14/01/2026

Hej alla!! Nu är det äntligen dags för mig att presenteras! Imorgon smäller det och jag ser så sjukt mycket fram emot att träffa alla!

Jag heter Nahuel och jag är 24 år gammal och kommer ifrån denna vackra stad Uppsala. Jag pluggar min fjärde termin på grundlärarprogrammet F-3. Det jag ser fram emot mest är beerpongen🍻

Tre snabba om mig:
💙 Jag är alldeles för beroende av Redbull!!
💙 Har höfter som utmanar Shakira, tyvärr inte hennes flair!
💙 Har råkat tagit efter mañana mañana uttrycket lite för mycket

It’s me, hi! 👋 Idag är det 2 dagar kvar till insparken drar igång!!!!!Jag heter Molly och pluggar min fjärde termin på g...
13/01/2026

It’s me, hi! 👋 Idag är det 2 dagar kvar till insparken drar igång!!!!!

Jag heter Molly och pluggar min fjärde termin på grundlärarprogrammet åk 4-6👩‍🏫 Jag kommer från Stockholm och är 22 år gammal✨✨✨ Jag och Karro delar inte bara samma humor utan även det vi är mest taggade på… SEXAN! Det ska bli så himla kul med spex, sång och dans. I love it!!!💃🕺🪩🎶👩🏼‍🎤

Tre snabba om mig:
💙 Om jag hade varit ett djur hade jag nog varit en svart katt (som ägs av en häxa) 🧙
💙 Jag älskar bubs tuttifrutti-diamanter. Tar BARA dom i min godispåse på lördagarna!🍬🍭🍫
💙 Jag droppar Shrek-quotes minst en gång om dan! Funkar för mej🧌

Heeej på er allihopa!! Idag är det min tur för en liten presentation! Nu är det bara 3 dagar kvar tills insparken börjar...
12/01/2026

Heeej på er allihopa!! Idag är det min tur för en liten presentation! Nu är det bara 3 dagar kvar tills insparken börjar och jag är så otroligt peppad, wiihooo!!🕺🪩

Jag heter Karolina, är 24 år gammal och kommer ifrån Örebro! Jag pluggar min sjätte termin på grundlärarprogrammet 4-6! Det jag ser fram emot mest med insparken är absolut Sexan!!😮‍💨🔥

Tre snabba om mig:
💙Jag är besatt av oliver, speciellt gröna med kärnor ELLER fyllda med jalapenos! 🫒
💙Om jag var ett djur hade jag definitivt varit delfin, jag älskar att bada (läs leka i vattnet)
💙Somliga (Hampus och Nahuel) skulle kanske påstå att min humor är barnslig, jag skulle säga att den är top tier😌

Tjenare alla lärar- och pedagogstudenter!Nu är det bara FYRA (!!) dagar kvar till insparksstarten 15/1 och jag är otroli...
11/01/2026

Tjenare alla lärar- och pedagogstudenter!
Nu är det bara FYRA (!!) dagar kvar till insparksstarten 15/1 och jag är otroligt taggad, hoppas du är det med 🫵

Under dessa resterande dagar kommer vi generaler presentera oss lite mera om vilka vi är och som störst fick jag äran att vara först! 🦉

Mitt namn är Hampus och är strax fyllda 25 år! Jag kommer från Gävle och är på termin 6 på förskollärarprogrammet! 👨🏼‍🏫
Det jag tycker är det absolut bästa med insparken är ratrace, man får lära känna Uppsalas dolda gems! 💎

3 snabba om mig:
💙 - Har en rationell rädsla för småkryp och insekter som är ett populärt tema på förskolor! 😱🪰
💙 - I godishyllan letar jag alltid efter stjärnmixen som är den mest underskattade godispåsen 🚀✨
💙 - Är Uppsalas största tidsoptimist, men får alltid uppgifterna och tenta-plugget klart i tid! 😮‍💨

NYA LÄRARSTUDENTER, SE HIT!! Vi är lärargeneralerna för VT26 och vi är så sjukt taggade på insparken!Den 15/1 drar inspa...
08/01/2026

NYA LÄRARSTUDENTER, SE HIT!!

Vi är lärargeneralerna för VT26 och vi är så sjukt taggade på insparken!

Den 15/1 drar insparken igång🥳😍🙏🏼 Insparken ger dig en fantastisk möjlighet att lära känna dina nya kursare och andra lärarstudenter, upptäcka Uppsalas studentliv och sparka in den första terminen!

All viktig info kring insparken får du på introdagen (15/1) på Blåsenhus så var där då!

See yaaaaa😎😜😚💋

Adress

Blåsenhus
Uppsala

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när Lärargeneraler Uppsala postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Dela