21/03/2016
Hej hej!
Den här påskveckan är det Emma och Klara som presenterar sitt exjobb!
Vi är på ett relativt stort företag, i Entreprenörskolan sammanhang, som heter Aurora Innovation och de har totalt 50 anställda i Sverige, Finland och Nederländerna. De jobbar med något så spännande som telefonhanteringssystem! Det är Aurora Innovation som hittat på det här med att man kan bli uppringd istället för att sitta kvar i telefonkön när man till exempel ringer sin vårdcentral. Vi ska genom en marknadsundersökning försöka avgöra huruvida de ska jobba vidare och utveckla en ny produkt, det gör vi genom att mäta kundernas attityd och behov av en sådan produkt. Eftersom produkten fortfarande är på idéstadiet kan vi tyvärr inte säga mer i dagsläget.
Idag jobbar vi med att skriva klart vårt teoridel inför seminariet vi ska ha med MILI-studenter och resten av vår klass som vi ska ha efter påsk, det går lätt när man fått påskägg :D