Kungsmadskolans Elevkår

Kungsmadskolans Elevkår Kungsmadskolans Elevkår är av elever för att skolans elever ska få en roligare och bättre skolgång!

Överallt i Sverige skapar eleverna själva den skoltid de vill ha. - Det kan VI också göra. Att bli medlem i elevkåren är gratis det enda du behöver göra är att fylla i en medlemsblankett. Ett medlemskap innebär bland annat ...
- Elevkåren får 10kr/medlem från Sveriges elevkårer för att anordna aktiviteter för. Desto fler medlemmar desto mer pengar blir det till oss.
- Som medlem kan Du vara med oc

h påverka vad pengarna ska gå till. Det kan vara till exempel en tävling om att äta så många bullar som möjligt, skattjakt, ha godisregn eller anordna en resa. Men man kan även anordna aktivitet som att ha en speciell dag med en viss klädsel. Eller fixa en deal med ett företag om rabatt för alla medlemmar.
- Du får ta del av elevkårens verksamheter, det vill säga att olika aktiviteter som tävlingar och fester.
- Du stöttar elevkårens arbete för en mer givande skoltid
- Du får rösta under årsmötet

Det vill säga Inga skyldigheter, bara rättigheter! Kungsmadskolans Elevkår var inaktiv under hösten 2012 och våren 2013. Men under hösten 2013 startade den igen för att skolans elever ska få en roligare skolgång. Här finns vi också:
https://www.facebook.com/groups/164727860386775/
https://twitter.com/Kungsmadelevkar
http://instagram.com/kungsmadskolanselevkar


För mer förslag:
http://www.sverigeselevkarer.se/upload/Medlem/Material/files/elevkarsexempel.pdf

Anropar alla gamers på Kungsmad! Den 24 mars är det dags för   där Växjös bästa gymnasium i League of Legends ska utses ...
17/02/2019

Anropar alla gamers på Kungsmad! Den 24 mars är det dags för där Växjös bästa gymnasium i League of Legends ska utses och SJÄLVKLART vill ju vi på kungsmad vinna och spela mot Kalmar i april! Samla ihop alla dina vänner och ovänner på kungsmad och anmäl er 🤩 Vi i elevkåren backer er alltid!

Idag är de dax för årsmöte så samla dina vänner och kom till auditoriet 12:00! Vi bjuder på fika ,såklart är alla inbjud...
07/05/2018

Idag är de dax för årsmöte så samla dina vänner och kom till auditoriet 12:00!
Vi bjuder på fika ,såklart är alla inbjudna

Lycka till!
21/03/2018

Lycka till!

Missa inte heller våran påskäggsjakt vecka 12!     🐣
08/03/2018

Missa inte heller våran påskäggsjakt vecka 12!
🐣

Snart är det dags!
08/03/2018

Snart är det dags!

Nu är det Rekryteringsdags för nästkommande styrelse i Elevkåren!I mitten av April kommer Alexander, Wiktoria, Markus oc...
08/03/2018

Nu är det Rekryteringsdags för nästkommande styrelse i Elevkåren!
I mitten av April kommer Alexander, Wiktoria, Markus och Milad tacka för en härlig tid som styrelse och ge plats åt den nya kommande styrelse, men för att det ska kunna ske så söker vi just DIG som är en driven person och vill påverka skola och ditt CV positivt.
Vi ses i intervjun ;)

Då var det äntligen dags! Poängjakten hittar ni utanför Auditoriet där delar av styrelsen kommer vara, den bästa kahoote...
15/02/2018

Då var det äntligen dags!
Poängjakten hittar ni utanför Auditoriet där delar av styrelsen kommer vara, den bästa kahooten hittar ni i Sal 03-220 (samhällskorridoren) kom ihåg att för att få vara med på poängjakten så behöver ni vara minst 2 stycken i laget (max 4 st). Finns trevliga priser att vinna med ;) Ha en trevlig Feel Good vecka!

Hejsan gott folk!Nu närmar det sig Feel Good Veckan 2018! (Nästa vecka).Här är ett schema vad engagerade elever och lära...
08/02/2018

Hejsan gott folk!
Nu närmar det sig Feel Good Veckan 2018! (Nästa vecka).
Här är ett schema vad engagerade elever och lärare mm. på skolan anordnar!
Vi i Elevkåren har roliga aktiviteter med priser!
Därför hoppas vi på att så många som möjligt kommer förbi och deltar! 🤗
Ni hittar oss vid cafeterian mellan 10:00 till 14:00 på torsdagen!

(PS: glöm inte att ni som var medlemmar förra året måste registrera om er för 2018 för att kunna göra skilldnad på skolan!
Utan er medlemmar skulle vi inte kunna förbättra skolgången🙏) ni kan registrera er snabbt via länken i vår bio👆

@ Kungsmadskolan Växjö Kommun

07/02/2018

Bli medlemmar i elevkåren för att kunna delta i de olika aktiviteterna som kommer nu i våras ! Det enda ni behöver göra är att skicka på länken och gå med !
Det är helt gratis och nyttjar alla på skolan , Gör din skoltid mer händelserik och gå med !

http://ebas.gymnasiet.sverigeselevkarer.se/signups/index/69

Stort grattis till det vinnande teamet på Pepparkakshustävlingen!GRATTIS Ebba & Titti som tog hem segern!
18/01/2018

Stort grattis till det vinnande teamet på Pepparkakshustävlingen!
GRATTIS Ebba & Titti som tog hem segern!

Bra start på Årsmötet 2017 för Sveriges Elevkåren i Göteborg 🕶💭          @ Handelshögskolan vid Göteborgs universitet
17/11/2017

Bra start på Årsmötet 2017 för Sveriges Elevkåren i Göteborg 🕶💭 @ Handelshögskolan vid Göteborgs universitet

02/10/2017

Tyvärr så blir tjuvjakt spelningen flyttad pga sjukdom!
Vi återkommer med datum och tid så snart vi fått reda på mer!
Detta gör att försäljningen av biljetter denna vecka ställs in !

Adress

Ekebovägen 12
Växjö
35233

Webbplats

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när Kungsmadskolans Elevkår postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Kontakta Universitetet

Skicka ett meddelande till Kungsmadskolans Elevkår:

Dela